lördag, november 13, 2010

Valpen min

Kaninörat Sune, bild tagen innan snön smälte...
"Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj!
Mitt i natten går den stollen

upp och jagar gummibollen
Men det gör, men det gör
ingenting!"








Kommer ni ihåg visan måntro? Den sjöng vi alltid i småskolan och det kändes som att den kom väl till pass imorse när jag vaknade av att en galopphäst skenade förbi i min dröm. I verkligheten var det ju bara en liten bajsglufsarSune som härjade som bäst. Jag gjorde ett oklokt beslut igår kväll nämligen. Jag tittade på film till klockan tolv på natten. Därför vaknade jag inte när Sune vaknade, klockan 06.00. Utan först en timme senare... Då hade den lille marodören så klart redan hunnit göra en insjö på badrumsmattan, strimla morgontidningen och, som sagt, skena runt i full galopp med en boll i munnen. Det där med valphage kanske inte vore så dumt ändå?

Idag åkte jag och pojkarna till elljusspåret och knatade runt i skogen där. Sune skötte sig finfint i bilen och fick till och med öva på att vara ensam där i cirka en halv minut. Det gick bra. I eftermiddag har min kompis Emma lovat att ställa upp och vakta Sune-mannen en timme så att jag ska få chans att gå en normal hundpromenad med Goliat. Det kommer han nog att uppskatta.
Goliat, bilden tagen förra veckan när det var frost...

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det där ser ju bra ut Cickan! Men vilken skillnad det är på belöning han myser verkligen av social belöning=)

Cecilia sa...

Ja, han är världens gosmonster :)