tisdag, november 02, 2010

Mitt liv som hund.

Om någon skulle talat om för mig för några år sedan hur mycket hund mitt liv skulle innehålla just nu hade jag nog bara skakat på huvudet och sagt "du är väl bra korkad ändå". Men se där. Idag har jag varit på idéseminarium där jag lyckades övertyga min skrivkompis inför c-uppsatsen om att detta med Vårdhundar ändå var intressant. Så det närmsta halvåret kommer jag alltså att ägna åt en litteraturstudie i ämnet, hör och häpna- HUND.

Godnattsagan
När jag kom hem från skolan gick jag en lång sväng med hunden. Sen har jag ägnat en större del av kvällen till att valpsäkra min lilla lägenhet så gott det går. Vilket har inneburit att mosa in sladdarna i en kartong, städa upp allt småplock under sängen och dra ättika på de sladdar som inte fick plats i kartongen. Kvällslektyren är ganska given eftersom jag har cirka 7 böcker att läsa in mig på inför instruktörsutbildningen. Men vet ni vad?

Det är skitkul!

2 kommentarer:

Sofia sa...

hör av dig om du vill långa gallren så jag vet när ni kommer. Ni behöver ju inte säga klockslag men ca så att jag inte är ute med hunden.

Kram

Anonym sa...

Hej! Har inte din mailadress...
Jovisst! Loke och jag skulle behöva träna hundmöten. Du får gärna vidarebefordra det till din instruktörsvän. Har du kvar mitt mob.nr?
Kram Kathi o Loke