torsdag, november 11, 2010

Riktiga mammor

Mammor där ute i Sverige, I salut you! Ja, nu snackar jag inte om "mammor" till små valpar som är lika galna som Sune. Nu snackar vi riktiga mammor, såna som tar hand om en eller flera små människobebisar varje dag. Jag kan inte för mitt liv förstå hur ni klarar av det. Jag har ändå fått sova om nätterna, ändå är jag helt utmattad. Den lille tar upp så mycket energi! Jag vet människor som skaffar valp och bebis på samma gång. Jag kan inte förstå hur de klarar av det? Wow, säger jag bara.





Jag är så tacksam att denna lilla parvel växer fort. Idag mätte jag Sunes mankhöjd, han är cirka 39 centimeter hög redan. Tyvärr har jag ingen våg. Men jag tänker mäta hans mankhöjd en gång i veckan så kan man ju se lite hur snabbt han växer.

1 kommentar:

Sofia sa...

ja fast det konstiga är ju att man vänjer sig vid allt, det blir som du skrev innan du hämtade Sune adjöss till det gamla livet som du känt till och välkommen till det nya. Jobbigast är det innan man har vant sig och sen kan jag tänka mig att det är extra jobbigt med rumsrenheten när man bor i lgh några trappor upp=)

Fast sen tror jag också att det beror på vilka förväntnignar man har på hur det "borde" vara. Är förväntnignarna att det ska var a piece of cake kankse man blir mer än förvånad. Just den förväntningen kan ju ställa till det för många föräldrar men du är ju rätt så realistisk så jag tror inte att det är ett problem för dig det är nog bara tillvänjningen=)
Kram på dig=)