tisdag, november 23, 2010

Sune, 15 veckor

Idag har jag och Sune tränat på ögonkontakt och sitt-stanna kvar. Goliat har fått backa vid sidan, tränat på att komma in på höger sida (detta har vi också satt ett ord på, nämligen "sidan") och så har vi kört lite fjärrdirigering. Det är jätteäckligt väder ute, så jag vet inte hur jag ska göra med motionen idag. Jag ska dessutom köra hela vägen tillbaka till Skövde i min lilla odubbade bil. Det ser jag ju inte så där jättemycket fram emot kan jag väl säga, men jag får väl hoppas att dom plogat vägen ordentligt.

Eftermiddagsturen gick i alla fall till hundklubben. Först gick vi en ofattbart mysig "promenad" i skogen alla tre, och sen stoppade jag in Sune i bilen och tränade med Goliat på agilityplanen. Sune var inte nöjd med tillvaron då vill jag lova. Men jag upplever inte att hans skällande grundar sig i otrygghet, snarare i ren och skär protest. "HÄMTA MIG, HÄMTA MIG NUUUUU!" typ. Så jag tror att jag helt enkelt får bita ihop. Jag lämnade honom max 5 minuter och gick tillbaka när han var tyst. Två omgångar fick han sitta ensam i bilen. Andra gången stoppade jag in Goliat och åkte hem på en gång. Sune gnydde lite ömkligt när jag satte mig i bilen, men somnade som en sten lagom till jag hade växlat från ettan.


Min mattekärlek till Goliat växer sig starkare för varje dag som går. För tillfället får jag nästan ont när jag tittar på honom för att jag tycker om honom så mycket. Ja, okej. Jag kanske är lite hormonell. Men han är bara en sån himla fin hund, på så många sätt.

2 kommentarer:

Sofia sa...

ja den insikten verkar komma som en blixt från klar himmel när man får en valp i huset...hehehe. kan det vara att man inte hinner med eller är det för att man inser hur mycket den stora hunden faktiskt kan som man inte längre reflekterar över...Härrrligt Cickan och Sune der lika stor ut som Golle på bilderna nu och jag måste hålla med Mattias på att han faktiskt är lite lik Alf!

Hanna fridberg sa...

ååh, vilken fin blogg du har! va jättelänge sen ja va inne här...men asså..har du 2 hundar nu?
dom är faktiskt väldigt fina...för att vara hundar:)
tyvärr va huset vi va och kolla på världens fulaste hus inuti...typ fuktskadat och bara skit och asskabbigt överallt:( så skenet bedrar...
mm...hus vill man ju ha:)
vart tänker ni bo sen då när du pluggat färdigt?
kommer ni flytta uppåt eller stannar ni där nere?
KRAM Hanna