måndag, november 08, 2010

Devil möter Sune

Devil ser ut att fundera på vad Sune har hittat för smaskigt
Ja, man kan i och för sig fundera på vem som var en "devil" i sammanhanget. Men nu har i alla fall Hannas Devil och min Sune varit på sin första sammandrabbning. Jag hade med kladdkaka och saft och vi gick ut på appellplanen och lät valparna bekanta sig med varandra. Till en början var Sune lite tillbakadragen, men efter cirka två sekunder ägde han Devil rätt hårt med både bitande, kampande med öron och klättrande. Jösses, vilken liten best jag har skaffat mig!? Jag ändrar uppfattning om honom precis hela tiden. Jag trodde att han var en sån mjuk och mild liten kille, men han är verkligen stentuff.

Nåja. Efter en liten stund fick även dom stora pojkarna komma ut och rusa av sig i skogen. Sune skrek i högan sky när stora Zipper kom lufsande. Men när han märkte att den stora svarta vovven var snäll lekte dom till och med en liten stund. Det var ett fint ögonblick som jag tyvärr missade att föreviga på bild.

En sak som däremot blev förevigat var Sune och Devils vilda kamplek med varandras öron. Titta och njut!

En vurpa eller en fint?

I vild lek

Sune, 13 veckor och Devil, 12 veckor

Viltost är smaskens
Han smälter verkligen in i omgivningen!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Gud vilka härliga bilder!=)

Changrila sa...

Jättefina bilder :D

Henrik Hellemar sa...

Hej


Tid, tid, tid... Varför har man så lite tid för ? Jag kikar in och läser här varje dag, men jag har inte hunnit skriva en rad här på evigheter... Skäms på mig !

En vacker kille du fått hem ! Fullt med spring i benen, men glöm inte bort Goliath bara...


Henke :)

Changrila sa...

Du fotograferar ju också bra, så det är klart jag skriver att de är bra då ;)

Jag filmade faktiskt nu precis när jag tränade med Wahidah i köket lite. Blev lite dragkamp, fritt följ och inkallning. Lägger upp film i bloggen så fort jag kan. (håller på och sparar eländet nu)