måndag, november 15, 2010

Dessa måndagar, jag säger då det...

Jag är helt slut.
Sune har spenderat eftermiddagen hos sin nya dagmatte och det hade gått jättebra enligt henne! Det är ju så klart svårt att veta eftersom jag uppenbarligen inte var där. Men Sune verkade välmående och glad, så jag får väl tro henne på ordet. Goliat fick spendera sin eftermiddag med Mona och Leif. Dom hade gått spår och tränat rallylydnad så han sover nu sött i sin korg. Tack Mona och Leif, ni anar inte vad detta betydde för mig! Det var otroligt skönt att sitta och slippa plågas av det dåliga samvetet i skolan. Dessutom behövde jag den extra energin, efter dagens totala sågning av mitt arbete. Jag blev helt spak.

Men, eftersom jag numera ska försöka bli produktiv och tänka mer positivt så tänker jag inte orda mer om hur jobbig den här dagen har varit. Istället ska jag försöka klämma fram vad som varit positivt!

Cecilias terapilista måndag:
  • Sune var tyst och sov större delen av resan till Skövde. Han somnade även på väg hem från dagmatten. Han kan slappna av i bilen nu, jippie!
  • Det fungerade bra med Sunes dagmatte. Otroligt skönt då hon verkligen är jättetrevlig och ställer upp jämt!
  • Goliat är jättetrött efter en hel eftermiddag med Mona
  • Jag fick 700 spänn av Mattias i morse. Visserligen i euro, men det är ju bara att gå till Forex så är man helt plötsligt rik!
  • Jag hittade märgben på kvantum för halva priset på grund av kort datum

4 kommentarer:

Mona sa...

Du har verkligen lyckats att vända till positivt tänk!
Och Goliat var snäll o duktig som alltid och väluppfostrad som få. Sune kommer att bli lika trevlig och troligtvis ännu duktigare(kan man bli det?). Naturligtvis fixar du arbetet också, på det bara!

Cecilia sa...

Åh, tack vad du är snäll Mona! Även om du kanske överdriver en smula, hihi!

Förresten tänkte jag lite på erat spår idag. Han har ju gått spår när andra lagt förut, däremot har han ju aldrig haft någon annan som "hållt i snöret". Så det kan kanske ha varit det som strulade till det för honom? :) Nåväl, han är supertrött och nöjd nu så det känns kanon!

Sofia sa...

Min terapilista ikväll är inte en lista det är en kopp te, lite choklad, en whisky ehum ehum nej vi skippar whiskyn för så förkyld är jag inte en liten kaka ja vad som helst och så The Goof wife kl 21 på fyran=)

Har tänkt en hel del på det du skev om frisignal och jag måste ju erkänna att jag nu efer att ha läst på det lite mer inte alls hade tänkt igenom det så speciellt bra. Idag försökte jag mig på att få Frodo att förstå stadgebeteende genom shejping men det var svårt jag gjorde en annan övning då för säkerhetsskull eftersom jag inte ville att det skulle bli fel med duttande. Jag försökte att få honom att sätta tassen på en liten låda men vi kom inte riktigt helt i mål men jag är nöjd över hans försök att ge beteenden åt sin taffliga matte=)

Jag måste nog försöka lite till iallafall jag har ju trots allt en kvarts falukorv kvar i kylskåpet hehehe elin lkär ju inet bli så glad över att få en rultig Frodo att släpa runt på när han ska premiärställas i Norge men han kommer förmodligen att vara mycket mer taggad i ringen om än fet=)

Sofia sa...

Jag svara här i din blogg med för säkerhets skull=)

Det svåra med nosdutten är ju att han ska ha nosen i backen och då tycker jag att det blir knöligt att belöna. Som jag har gjort nu när jag har shejpat har han fått belöning när han rört sig i rätt riktning och sen har det försvårats mer och mer tills han gör det jag hade tänkt och då matar jag bara på med godis men så kan jag ju inte göra om han ska ha nosen mot en plata på marken men han kanske kan generalisera och förstå att det är det som öven denna övning går ut på och så får ajg ta det varligt och förlänga tiden lååångsamt...svårt dethär=)