söndag, november 14, 2010

Välkommen Holländarn!

Nu är Sune nöjd för nu har hans favoritmänniska kommit tillbaka från utlandet. Favoritmänniskan välkomnades hem till härlig valpkisslukt, tidningstussar överallt och en flottig och spretig stackare sittandes på en pinnstol i köket med ögon som nästan tittade i kors. Ja, den sist beskrivna figuren är jag, om ni inte förstod det. Jag gick en rask långpromenad med Goliat på eftermiddagen som nästan tog kål på mig, och att ha sprungit upp och ned i trappor hela dagarna tär också lite på kroppen.

Vart Sune var när jag gick långpromenad?
Jo, det ska jag tala om ! Han fick husera hos Emma, och det gjorde han med råge... Tydligen tyckte han inte alls att det var speciellt trevligt att bli övergiven av sin flock, så han hade protestskällt den första halvtimmen. Mot slutet hade han dock lugnat ner sig. Det var nog bra träning för lilleman. Imorgon ska han nämligen överlämnas åt dagmatte för första gången, och jag får väl hoppas för hennes skull att han inte tänker stå och råskälla alla 4 timmarna han ska vara där... hrmf...

Inga kommentarer: