fredag, november 26, 2010

Jul i vårt hus


Igår tjuvstartade julen när Mattias kom hem med ett packe kompostgaller. Hurra, en sån bra julklapp! Nu har vi ÄNTLIGEN en "grind" till köket så att jag kan ensamträna Sune lite smidigare. Goliat blev ju förstås alldeles förfärad när han såg det gröna monstret uppenbara sig i dörröppningen och sprang och gömde sig under kökssoffan. Nåja. Han kommer väl över den värsta skräcken om någon vecka.

Vi tjuvstartade adventsfirandet med att äta Annas pepparkakor med grönmögelost och dricka glögg (från Herrljunga, givetvis). Mums. Sen satt jag med en kudde för ansiktet resten av kvällen när vi tittade på Paranormal activity. Det är mitt största nöje i livet det där, att skrämma halvt ihjäl mig själv med skräckfilm och må psykiskt dåligt i ett par veckor efteråt.

Annars sitter jag och suktar efter en Kickspark och drömmer om framtida vintrar där hundarna kan dra runt mig på en sån. Tur att Sune är så liten än så länge och Goliat är så lat, annars hade det känts ännu jobbigare att jag inte råd att köpa en.



2 kommentarer:

Sofia sa...

Vi skulla ha en varsin hörru...kanske har råd me det nån gång i framtiden när man har fått den där tillsvidaretjänsten=)

Paranormal activity har jag sett...JAG som inte ens kunde se på Batman och Robin i tajta trikåer när jag var liten och jag kan säga att kudden låg tått mot ansiktet fy sjutton vilken film...tror att kudden var beige minns egentligen inte så mycket av filmen förutom själva slutet som Öyvind spelade en gång till bara för att jag skulle få se det...vilket jag såklart ångrade. Blääääh för den filmen!

Hanna sa...

Kickspark? Är inte det namnet lite.. kaka på kaka? Spark-spark liksom. Eller kick-kick. Hoho!