onsdag, november 17, 2010

Tack!

Ikväll har det blivit lite hundträning! Goliat fick klicka lite backa vid sidan och slipa på fjärrdirigeringen. Han har lite svårt att förstå att stå när man ligger inte betyder att man ska hoppstå. Inte så konstigt när hans klantiga matte använder samma kommando för hopp-stå som för vanligt stå. Några förslag på andra ord jag kan använda vid denna förflyttning? Upp använder jag när han ska hoppa upp på saker. Ställ kanske?

Sune har fått träna på loss (tack). Jag tycker att han har gjort stora framsteg på kort tid! Kampvänliga leksaker är svårt, så idag var han riktigt riktigt duktig! Just denna sekvens har jag ingenting att byta med dock. En spontan reflektion när jag själv ser filmen är ju att jag berömmer när han kampar och inte när han släpper. Det är ju släppandet jag vill belöna och berömma, så det ska jag tänka på. Jag är så van att berömma kampandet när det gäller Goliat så det går av bara farten...

Annars är det överlag lite lurigt att träna hundarna när de är två som är lösa i rummet och två blir glada och uppspelta när jag berömmer. Idag var det Goliat som trodde mitt "varsågod!" gällde honom och kom glatt fram när matte lät glad.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Stånd? Varför inte...han e ju en fågelhund=)

Systern din sa...

Ja det blir kul om det nu blir av!

Asså jag vet inte hur familjen har tänkt när det kommer till julklapparna? Jag är inte så invoverad och tycker det verkar helt snurrigt.