tisdag, november 16, 2010

Klor och miljöträning


Jag glömde fira Sunes 14veckorsdag igår! Det får vi göra idag istället. Hurra för Sune banan!

Imorse upptäckte jag till min fasa att Goliats klor är alldeles uppflisade. Samtliga klor är som rena rama sågspånet. Så efter en noggrann analys av innehållet (jämförde fodren på foderbilen och läste om vitaminer på djurportalen ) ska jag nu byta tillbaka till Standardt igen, tydligen var inte Proformance bra för honom. Tur i oturen är väl att han precis är på väg att avsluta den säcken vi har, så det var ändå dags att köpa en ny. Jag hoppas att hans klokvalitet återkommer på nolltid. Jag funderar också på att köpa något kosttillskott (b-vitamin), men vi får se litegrann. Biotin blir det nog.

Idag på morgonen fick Sune ordentligt med miljöträning på Garnisonen. Det kom nämligen ett antal helikoptrar flygandes och landade precis bredvid skogsdungen där vi befann oss. Sune tittade med stora ögon på dessa stora fåglar. Ojojoj, hur ska jag orka apportera dom!? tänkte han säkert.

Annars har Goliat fått vara ensam hemma, jag och Sune åkte till studentområdet för att göra grupparbete med Maria, Victoria och Sofia. Detta innebar en massa miljöträning för lilla Sune, med både bilåkning, hissåkning, träffa massa nya människor och dessutom stötte vi på 3 hundar. Sune tog allt med ro och sov så han snarkade när vi analyserade intervjuer och skrattade högt åt fullkomligt löjliga saker. Fint.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Tråkigt med Goliats klor.. Jag har inte så bra koll på hur det är med hundar, men hästar med dåliga hovar brukar man ge vitamin B12 och/eller biotin för att bygga upp och stärka. Det är säkert samma till hundar:) Hoppas du får ordning på klorna!
Va roligt att det går så bra med lilla Sune:)

Sofia sa...

Ojdå men jag har märkt att Frodos klor är lite torrare eller sprödare nu...årstid, salt?

Hursomhelst så var omvänt lockande en bra idé och jag har provat det på tassen mot lådan grejjen vilket fungerade bra. Men jag måste nog sluta läsa om detta nu för snart kan jag ju ingenting=)

Ska vi göra att eget litet klickerseminarium när du kommer? Vore grymt kul att titta och lära av varandra typ du jag och Vickan

stefanie sa...

Åh, tack!:)

Och tack för svaret, jag funderar nämligen på att skaffa hund men det känns som att det är ett alldeles för stort steg att ta om man aldrig haft hund tidigare.. Man vill ju att hunden ska ha det bra och att den inte ska bli en "dålig" hund bara för att man inte haft någon tidigare erfarenhet.