söndag, november 07, 2010

Morgonstund har guld i ... käft?

Blodvite
Denna dagen inleddes med blodvite då jag råkade ta med en alldeles för rolig leksak ut på morgonrastningen på gården. Sune är som vildast när vi har vaknat på morgonen förstår ni. Det är fullt ös, medvetslös. Han är inte så snabb ännu, men han tar i så han nästan bajsar på sig när han rusar runt runt runt. Det är svårt att hänga med i svängarna och jag känner mig gammal och stel. Just idag råkade han punktera ett blodkärl i mitt finger med en av sina sylvassa små pirajatänder. Jag insåg inte detta förrän jag upptäckte blod på i princip alla frukosttillbehör på hela bordet. Fräscht.

En annan i familjen som känner sig gammal och stel är Goliat. Han förstår ingenting när Sune kör sina rundor, tittar bara trött på mig med en blick som säger "Vad har jag gjort för att förtjäna detta?". Ingen långpromenad på morgonen får man nuförtiden heller. Nej, nu får man nöja sig med en sväng till parken med en galen Sune hängandes i svansen. Jag är i alla fall väldigt nöjd med Mattias koppelträning igår, det har gett fantastiska resultat! Jag provade nu på morgonrundan och det gick helt utan problem. Han var mer bekymrad över alla bilar och människor vi mötte på vägen. Bra miljöträning minsann!

I eftermiddag ska vi i alla fall träffa Hanna och Devil för en liten valpträff. Då ska Goliat också få rusa av sig lite tillsammans med Zipper. Ibland är det tråkigt att man inte kan berätta sånt för hundarna. Han får leva på hoppet resten av dagen, själv ska jag sitta och läsa vetenskapliga artiklar tills ögonen trillar ut. Jag lever också på hoppet. Hoppet om att stå ut till examen. Riktigt hur det ska gå till vet jag inte ännu tyvärr.
En trött farbror Goliat

En inte lika trött galning som heter Sune

1 kommentar:

Hanna sa...

Ååå....jag blir så valpsjuk av att läsa din blogg haha. Sune är ju söt som socker!!!