torsdag, november 18, 2010

Agility och litteratursök

Är Sunes valpsäng redan för liten tro?
Den här dagen har fokuset legat på skolarbete. Jag och hundarna for iväg till Sofia för att spendera hela dagen där. Sune fick följa med Sofia upp i lägenheten medan jag och Goliat gick en morgonpromenad på Garnisonen. Det var en härlig promenad i trevligt väder. En mindre trevlig sak var förstås att mitt billås har gått sönder. På passagerarsidan är den helt paj. På förarsidan är den bara tillfälligt ur funktion (eller, jag lever på hoppet om att det är det den är). Nåväl. Efter att på ett mindre graciöst vis ha klättrat ut genom bagagen kom jag och Goliat i alla fall iväg på vår morgonpromenad.

Efter lunch for jag och båda hundarna en sväng ut till Brona och träffade både Mona, Leif, Inger och U-B där. Mycket trevligt må ni tro! Goliat och jag tränade lite agility (hör och häpna) med ganska lyckat resultat, och Sune fick träna på att sitta ensam i bilen -med inte lika lyckat resultat. Han gapade en del. Men självklart gick jag inte till bilen när han höll på och gafflade. Han hann också med att äta lite äckliga spyor. Underbara hund. Jag fick lite blodad tand för agilityn igen, Goliat ÄLSKAR det!

1 kommentar:

Marielle sa...

MOAHAHA! Agility-Cecilia! Nää-nänänänänä!