onsdag, november 17, 2010

Skol- och promenaddag

Jag kan inte låta bli att säga det... min hund är så sjukt fin!!
Dagen började katastrofalt och slutade helt underbart (den är visserligen inte slut ännu så det kan ju teorietiskt sett vända fortfarande). Jag har varit i skolan från 10 till 15. Sune har varit hos sin dagmatte för andra dagen den här veckan. Hon är helt kär i honom och han blev riktigt glad när han såg henne. Jajaja, jag veeeet. "Det är en retrievervalp jag har, han tycker om alla". Men det lindrar lite separationsångesten jag känner när jag lämnar över honom när jag ser honom springa in och hälsa på Satu med svansen viftandes som en liten elvisp.

Jag och Goliat hann med att gå 4 kilometer på Billingen innan vi åkte och hämtade Sune. Det är guld värt att få gå med sin vuxna hund nu när jag är så låst. Jag fick världens mysigaste julstämning och gick och skränade på "Jul, jul, strålande jul" medan Goliat sprang som aldrig förr. Nu ligger han och sover så nöjt. Om han hade kunnat le så hade han nog haft världens bredaste flin. Sune har också lagt sig till ro efter att ha inventerat lägenheten och jag ska sätta mig med skolarbete.

En liten Sune

Inga kommentarer: