tisdag, november 09, 2010

Sune möter snön

Sune möter snön
Allting är miljöträning när världen blir vit! Snön bekommer inte lilla Sune, plogbilen däremot är hur skitäcklig som helst. När detta stora monster uppenbarar sig på vägen blir han helt stel, svansen mellan benen och springer för att sätta sig tätt tätt intill tryggheten, som råkar vara mattes ben. Det är bra att vi bor i stan känner jag. Detta kommer att bli vardagsmat för honom om ett par veckor i detta snöoväder.

Nu till dagens skitproblem. Goliat vägrar bajsa på våra korta valp"promenader". Jag har tur som har en liten rastgård (en inhägnad som egentligen är tänkt till något slags elverk av något slag) precis bredvid huset. Där fick dessa två springa runt två tillfällen denna förmiddag. Ändå kom han sig inte för att bajsa. Jag orkar inte gå en skogspromenad i snöstorm och samtidigt bära på en 8kilosklump (som heter Sune). Men det dåliga samvetet äter ett stort hål i hjärteroten.

Goliat busar till det lite














En annan sak som hände i rastgården var att Goliat försökte leka med Sune. Eller, jag är inte säker på att det är vad han gjorde. Han var ganska hårdhänt, jag fick till och med säga till honom att tagga ner, jag vill helst inte ha några benbrott att laga. Men var detta ett försök till lek måntro? Vem vet.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Jag tror det var ett litet tafatt lekförsök jag...kul! Sune tittar lite under luggen på första bilden...han är skitsöt med den minen!

Mona sa...

Får vi se honom på söndag?
Du tar väl med dem?

Sofia sa...

jo det är hemskt smidigt med en dragvillig hund och det finns många aktiviteter man kan använda det till både praktiska som barnvagnsdrag men jag tror jag ska försöka mig på några barmarkstävlingar med Frodo förmodligen linlöpning eller cykling kolla in: http://www.draghundsport.se/

Sofia sa...

o just ja..appropå Giggs det är skittrist att inte ha honom han är verkligen hur fin som helst=)Precis lika stor som Sune tror jag, nästan 9 kg och tretton veckor så han blir nog ingen liten hund=)

Cecilia sa...

Mona: Ja, jag kommer på söndag om inte väglaget är alltför slirigt. Jag körde från Skövde till Herrljunga igår och det var ingen rolig upplevelse vill jag lova!

Sofia: Rolig sida och väldigt skoj sport egentligen, när både ägaren och hunden är aktiva! Det där passar nog dig och Frodo perfekt :)