lördag, november 06, 2010

Sunes andra dag

Bära boll är en av Sunes favoritsysselsättningar
Nu har Sune varit här i snart 2 dagar. Han sover jättebra på nätterna och jag har börjat lära mig hans rutiner vad gäller kiss/bajs. Han är duktig om jag är duktig kan man säga.

Imorse var han så söt, han blev så glad när jag klev upp så han visste knappt vad han skulle göra med sig själv, då passade jag på att sticka till honom en boll och det blev han mycket nöjd med. Den bar han runt på så stolt i köket, jag satte mig på golvet och berömde honom för att han var så duktig att bära, då kom han och kröp upp i knäet, fortfarande hållandes i sin boll. Jag klappade på honom och talade om hur duktig han var, och han svarade med bollen i munnen "muumuuumuuu". (Men jajaja, jag vet, det är inte alls lika gulligt när man skriver om det på en blogg).

Han tycker mycket om att småprata också, speciellt när man gosar eller han ligger i sin korg. Då låter han som en liten griskulting. Han tycker också väldigt mycket om att få tokspel när Goliat är med på promenaden. Detta uppskattas icke av tjuriga farbror Goliat som morrar lite och blir stel. Detta bekommer inte Sune som hoppar runt som en kalv på grönbete runt surfarbrorn och drar honom i svansen. Vi får se hur mycket frans Goliat har kvar på öronen om ett par veckor....


3 kommentarer:

Sofia sa...

Hihi så söta ni är=)du har verkligen den där "nu är det julafton" minen!

Anonym sa...

jag tycker att du och sune är söta och goliat också såklart
anton

Anonym sa...

Haha, vilken tur Goliat redan är champion! Hade blitt svårt annars med avhuggna öronhår XD
// Ingrid