fredag, november 05, 2010

Jag är en smulk

Idag har varit en händelserik dag i Sunes liv. Han har både hunnit bada en gång, kissa inne ett par gånger, rullat sig i igelkottbajs (som eventuellt kan ha varit kattbajs) badat en gång till och nu har han däckat på golvet, bredvid sin korg. Jag har kommit fram till att jag ska satsa på att han ska kissa flera gånger ute än inne per dag till att börja med. Vi får sätta upp realistiska mål.

För Goliats del har dagen varit relativt bra också. Han fick en långpromenad på morgonen med bara matte och har faktiskt inte tyckt att valpen varit så hemsk idag. Han kör på sin vanliga "jag låtsas som att du inte existerar) taktik, och förut våga Sune till och med att traska förbi honom när han låg i sin korg. Så det är ju bra.

Jag ber er att ha överseende med att det eventuellt kommer att vara en hel del valpsnack och bilder fram över. Jag tycker givetvis fortfarande om Goliat. Men honom har jag ju redan en massa kort på.. Skämt å sido- jag har knappt några bilder på Goliat som liten valp och det misstaget vill jag inte göra om med Sune, nu när jag dessutom har en bra kamera.

Sune smaskar på bollen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt det låter! Hoppas du får det bra med den nya lille valpen! Men varför hämtade du honom inte förrän vid 12 veckors ålder? Eller missuppfattade jag det? :P I alla fall, lycka till med honom, han ser bedårande ut!
// Ingrid och Tilla

Anonym sa...

Vakpbilder är helt okej :D

Mona sa...

Det är verkligen en guldklimp! Ser underbart gosig ut! Vi får se honom snart hoppas jag. Men får han plats i buren?