tisdag, november 09, 2010

Myshörnan

Kan ni fatta hur ställd Goliat blev när Sune kom spatserandes och slog sig ner bredvid honom på filten? Minen var oslagbar!

Igår for jag iväg i snöovädret hela vägen till Ljung (15 minuter) och införskaffade mig en dubbelbur till min bil. Buren är 105 centimeter bred, 79 centimeter hög och säkert en meter djup. Så man kan väl säga att hundarna kommer att få väldigt gott om plats. Ja, jag vet, till och med FÖR gott om plats, men jag kunde inte motstå när det fanns en bur som gick in i bilen som handen i hansken. Ja, om handsken var en trång, hemsk sak som man var tvungen att klippa isär för att få på sig.. Men, okej då! Kanske har jag gjort ett förhastat beslut. Sånt har ju hänt förut. Men nu har jag i alla fall en dubbelbur med en rutten mellanvägg som luktar blöt schäfer.

Eventuellt får jag väl sälja den vidare. Men först ska jag försöka få någon att jämna till där bak i bilen med playwoodskiva och bygga en ny, fräsch mellanvägg. Sen kanske jag inser att buren är för stor.
Vackraste Goliat

Sune, som har rätt "sömniga ögon"

3 kommentarer:

Susanne o Collin sa...

Det ser mysigt ut med hundkompisar. Jag blir själv lite valpsugen nu :-)

Undrar om Collin skulle tycka det var kul? Han är ju rätt så mattefixerad. Dela med sig är inget han gillar. Men han finner sig har vi sett när barnbarnet är här. Hade varit kul att träffa lille Sune (vi har ju kooikerträff på lördag) Ha det gott!!

Sofia sa...

Lyxigt! Det kan ju vara bra med en stor bur för du kanske vill han en till om några år...vem vet!? Mmohahahaha

Tittade förresten på några gamla bilder av Goliat som unhund som fanns på Vickans FB han har verklgien blivit en stilig herre lilla Golitass=)

Sofia sa...

Ja jag vet hur det är att ha vakp...jag har det alldeles färskt i minnet men tiden går ändå rätt så fort och det jobbigaste tycker jag ändå är innan de blir rumsrena den övriga träningen är ju mest kul men att springa ut 4 gånger i timmen är ju inget jag jublar över. Jag insåg när vi hade Giggs hemma att Frodos leveranstid var bättre..i början av maj...varmt och skönt nu är det ju ingen som känner sig jätte sugen att gå ut=)eller att bara stanna ute