måndag, mars 01, 2010

En klassiker från hösten 2009

Med risk för att passa in i talesättet "upp som en sol, ner som en pannkaka" måste jag ändå skriva att....
GOLIAT ÄR SÅ HIMLA BRA!!!!
Jag tränade lite rutan idag och han gjorde alla skick klockrent. Körde två skick med target och sen en utan mattan. La lite försiktigt in kommandoordet "ut" eftersom jag har besudlat ordet "Rutan" sen mina tidigare försök att träna in detta moment.
Dessutom gillar jag inte att alla mina kommandon låter likadant. "Ruuuu-tan", "Staaa-nna", "Leeee-ta", "Vään-ta". Inte konstigt att den stackarn aldrig fattar vad man menar.

Sen tränade jag lite apportering, inkallning med ställande och några ingångar och tänkte att "näe men jag provar att skicka honom utan targetmatta nu på en gång". Som han sprang, min fina vovsing! Duktig kotte!
Nu ska han få vila några dagar så jag hinner suga på karamellen lite innan vi kör magplasket på torsdag. Tycker ni att jag verkar cynisk? Men det är nog för att jag är det också. Förväntningar ska man inte ha förstår ni, då blir man bara besviken!

6 kommentarer:

Sofia sa...

hmm klokt tänkt med kommandot...tänkt om det är så enkelt=) Kul!

Cecilia sa...

hehe, han hör nog inte ens att jag har något kommandoord ännu iofs :) just nu går han ju bara på min kroppshållning, "när matte står med rak rygg och stirrar ut i fjärran vill hon att jag ska springa fort som sjutton ut till konerna och vända mej mot henne". Men snart nog kommer han fatta kommandot också! kanske :P

Bengt-Åke sa...

Jag ÄLSKAR att du exakt samma inställning som mig när det gäller förväntningar. Vad har dom nånsin gjort för bra i världen? Se på mig, här trodde jag att jag skulle få lära mig franska och tycka det är kul, men inte det inte... jag hade ju förväntningar! Käpprätt åt helvete med skiten..

Anonym sa...

HEJA! Ska ni tävla på torsdag? :)

Cecilia sa...

Nej, är det tävling nånstans!? Var? Det har jag totalt missat isf, vad synd!

Om du känner för en promenad och agera privattränare nån dag är det bara att säga till :D

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...

Vad är det jag brukar säga ? Jo, att ni kan !
Men visst är det kul med förväntningar - idag valde jag att smita hem från jobbet vid lunch och jag tänkte mig en lång härlig promenad i solskenet med Alice och när jag gick hem i solen så var jag väldigt nöjd, för jag visste att frugan hade stängt dörrarna till barnens rum så jag visste att Alice inte skulle ha kunnat bita sönder nåt gosedjur eller nåt klädesplagg eller så, så det känndes rätt gött att köra in nyckeln i dörren och veta att man... Hmm... Vad fan - mina nya fina raggsockar som morsan stickat åt mig låg på golvet - både här och där och där och där och där... Vad gör man med en sån hund då som inte kan låta bli att tugga på saker då ? Dessa raggsockor vet jag å det bestämdaste att de låg mitt på köksbordet när jag gick hemifrån i morse... Så det betyder att hundkräket har klättrat upp på bordet till och med och hämtat dem... Vad gör man - tar med henne till veterinären och söver henne och drar ut hennes tänder, eller stänger in henne i ett rum (men då står hon och ylar och skäller - inte populärt bland grannarna) eller ska man köpa en sån där snygg cromad munkorg ?
Hur som helst så kan jag ju intyga att det inte blev nån lång härlig promenad i solen - mitt humör sjönk liksom i botten så det blev en snabbis runt området bara...