fredag, mars 19, 2010

Dagen i punkter

  • Klippt av mig nästan allt hår och blivit orange-hårig. Nice.
  • Pluggat hos Sofia- motivationsnivå: plågsamt låg.
  • Blivit bjuden på en soppa i sann studentanda. 3 ingredienser ingick, allt man behöver i ett studentkök- Linser, pasta och vatten. Vad färgen på soppan påminde om ska vi låta vara osagt ^^. Nice.
  • Fått godkänt på matte-tentan! *studsar lite diskret upp och ner från soffan när jag skriver detta*
  • Gått en blöt och slaskig promenad på 1,5 timme och hittat en död ormvråk.
  • Duschat Goliat för ungefär femtioelfte gången den här veckan.
  • Dammsugit upp en sandlåda med sand från lägenhetsgolvet för ungefär femtioelfte gången den här veckan.
  • Druckit abnorma mängder med ofattbart starkt kaffe.
  • Däckat på soffan.
En inte jättesmickande bild på en nyklippt Cecilia,
jag kör fortfarande på "Hej jag har tre barn och orkar inte bry mej om mitt hår"längd,
hoppas att det vill växa ut fort. Jag får lite 24-årskris.

Planen för kvällen är väl att någon gång inom en snart framtid orka pallra sig iväg för att köpa ingredienser till en tacopaj. Sen hoppas jag att jag ska kunna lura hit lite folk som kan äta den och så blir det film och lite chirre och gotte.
Har förresten bokat in ett litet besök med Johanna som har Vilde- Goliats valp! Hon kommer hit på tisdag och vi ska träna lite utställning. Så om det är någon annan som har möjlighet att komma, säg någon som bor i närheten av Skövde och också har en kooiker? Så är det bara att dyka upp *hint hint*.

7 kommentarer:

Bengt-Åke sa...

Våga ga på soppan! Den är awesome, vet dock inte hur lilla fia gör den men, hehe.

Bengt-Åke sa...

klaga* skulle det va..

Cecilia sa...

Jamen jag klaaagar ju inte, jag hyllar! Men jag tror väl att det ska vara lök i? och lite tomatpuré? Hon pratade om att det fattades några ingredienser iaf, haha. Men jag tyckte det var jättebra mat, verkligen. Här klagas inte på gratis käk!

elin sa...

Jag tyckte det blev jättefint :) Ha en fin helg kära du! KRAM!

Sofia sa...

Fin du e! Själv ska jag försöka hitta nåt som jag kan muta Frodo med så vi kan träna lite!

Sofia sa...

å förresten glömde det jag egentligen ville säga GRATTIS till avklarad mattetenta!

Cecilia sa...

Tack vad ni är snälla :)
Sofia- kommer hem torsdag eftermiddag, har du inget planerat kan vi ju ses en sväng!