lördag, mars 20, 2010

Ligisten har anlänt!

Bolt in da house!

Puss puss på dej säger Goliat...

Det finns inte en fläck som har undgått Bolts näsa...

Goliat har gett upp hoppet om en lugn stund med en liten ligist i hemmet...
Dagen startade med en hundkurs-träff igen. Det är så roligt, trivs som fisken i vattnet! Idag fick Goliat och Lexy vara med för vi hade tyvärr bara två deltagare (övriga var sjuka eller hade förhinder). Men det är ganska skönt, nu är Goliat trött och jag behöver inte göra mer med honom idag. Tyvärr delar inte Bolt hans sinnestillstånd. Bolt är inte trött alls. Han springer runt och nosar, undersöker, smakar på och eventuellt även skvätter på det mesta här hemma;) Jag som skulle försöka plugga i eftermiddag, oh boy.
Men jag får, trots att jag alltid har sagt att jag ALDRIG skulle ha en jack russel, ge vika för hans charm.. Han är så otroligt trevlig och go. Jättemysig, orädd och framåt och verkar ta allting med ro. Eller, ro var väl fel ord egentligen. För ro verkar han aldrig få. Får se hur många timmar det tar innan han har utmattat sig själv.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Nämen, har du skaffat dig en till hund?? Vad är det för en liten sötnos? Han ser inte helt ut som en JR eller!?

Cecilia sa...

Jag är hundvakt bara :) Men jo, han är faktiskt en jack russel men inte helt rastypisk vad jag har förstått. För det är flera under dagen som har sagt att han inte ser ut som en russel! Men han har stamtavla vad jag vet så han är ju renrasig, lustigt:) Men alldeles för vit. Och för vild!! :O

Mona sa...

Visst är det fascinerande med olika raser. Det är en härlig krabat och han verkar så stabil mentalt. Jag känner vemod efter min gamle noffe när jag ser Bolts frimodiga och glada sätt att ha full kontroll med egen tass och säga -Världen är min!

Cecilia sa...

Haha, ja, det gör han sannerligen! Goliat ser på med förstummad min när han tar över hela bygget!
Men samtidigt är han otroligt undergiven mot Goliat och visar magen lite titt som tätt, så han är nog inte så kaxig som jag från början trodde? Han är också otroligt lugn inomhus, även om han fick ett ryck för en stund sen när han och Goliat jagade varann runt vardagsrumsbordet... :S