måndag, mars 22, 2010

Jag gör det imorgon istället...

Alla studenter känner till fenomenet. Jaja, okej, det finns säkert de studenter som inte gör det. Men dessa studenter anses vara lite knepiga. Det cirkulerar teorier om att de har haft en svår uppväxt med en pappa med orimliga krav osv. Dessutom är de totalt omöjliga att umgås med, för det går inte att klaga på hur mycket det är i skolan och att det inte blir något gjort. Det är nämligen då de utbrister "jasså, du har inte börjat skriva hemtentan än?!! Men herregud, den gjorde jag på en kväll för flera mååååånader sen! Dessutom jobbar jag heltid vid sidan om skolan och har VG på alla tentor och så har jag ju massa barn och en man och så är jag yogainstruktör, ridlärare och scoutledare också. Jag tycker inte aaalls att skolan är jobbig!!" Det är då man krymper till en myras storlek och känner att man är en smutsfläck på jordens yta.

Fenomentet var det ja. Detta gäller alltså alla normala, oproduktiva, odisciplinerade och dödliga människor på högskolan. Precis innan tenta har man som en tendens att tycka att precis ALLTING annat, förutom att plugga, är roligt. Man kan få för sig att damma alla prydnadssaker, putsa fönstren, hälsa på en kompis som man inte ens tycker om, hjälpa någon att tapetsera, baka en kaka eller ännu värre- städa golvbrunnen.

Just den här tentan har mitt huvud tydligen fått för sig att förvandla mig till någon slags Äntligen Hemma-programledare. Titta bara på eländet:
Goliats säng ska få sig ett par nya kuddöverdrag i detta härliga tyg. Behöver jag tillägga att jag hatar att sy?
Min tevebänk håller på att genomgå en förvandling!



Annars sitter jag och drömmer om att anmäla mig till Fanny Gotts lydnadsläger i slutet av juli.
Men, då min knackiga studentekonomi skriker av blotta tanken får jag och Goliat nöja oss med den kurshelgen som vi får gå tillsammans med vår brukshundsklubb.
......
Om det inte är någon rik läsare därute som bara längtar efter att skänka 5000 kronor till någon stackars behövande själ? Någon som känner sig manad? Någon? Bara att hojta i så fall!

2 kommentarer:

Sofia sa...

vet precis vad du menar! Lycka till med tentan! Själv sitter jag och surfar...alldeles för mycket...SKÄRPNING!

Cecilia sa...

Tack detsamma, såg på facebook att du skulle skriva hemtenta nu? ^^
Själv drar jag upp till Billingen och går ut och går med Boel istället för att plugga. Jag får försöka skärpa mej efter lunch...