söndag, mars 28, 2010

En ovanligt vanlig söndag

Jag har haft en fantastiskt slapp söndag må ni tro.
Nu är den snart färdig, visst blir den färgglad och fin?
Det har inte blivit mycket uträttat. Jag har dragit några drag på byrån med penseln. Nu är det en hel, plågsam vecka kvar tills jag får belasta ytan.. Hur ska jag kunna hålla mig i skinnet och låta bli att ställa teven på den så länge? Tur att jag börjar praktiken nu och därför inte kommer att vara hemma lika mycket.

Ja, för imorgon börjar jag praktiken, jag ska i fyra veckor plåga patienter på en vårdcentral på en liten ort utanför Skövde. Jag säger inte vilken. Jag vill ju inte riskera att dom tre personer som bor på orten ska bli livrädda att gå dit...
Skämt å sido, jag är mer än redo att slänga mig ut i verkligheten. Vi har suttit instängda i skolbänken tillräckligt länge nu, ge mig någon att sticka !!!!!

Jag och Goliat var ute och tränade lydnad på barmarken utanför soldathemmen idag. Dessutom hittade vi både snödroppar och krokusar. Det riktigt spritter i kroppen! Ja, det är ju inte direkt glädjespritt för att det går så bra på träningen om ni trodde det, detta är spritt helt relaterade till vårkänslor. Det dröjer inte länge nu förrän träden är gröna, man kan träna spår och upplet i skogen och efteråt ligga på en gräsmatta i skuggan av ett träd, Goliat ligger bredvid en på filten och gnager sönder alla pinnar han kan hitta. Mysigt.

3 kommentarer:

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen sa...

Hej Cecilia!

Vad roligt att du tyckte att Vince har fina kläder=). Jag försöker iaf hehe, men det är väldigt svårt att hittaf ina pojkkläder. Mkt lättare till flickor.

Vad fin din blogg är förresten! Snyggt upplägg.

Ang det att jag hoppas att Vince ska gå snart, förmodligen får jag springa efter honom mer, men han verkar inte vara så klåfingrig heller. Men att bära runt på två kan bli lite tungt. Men men, hans utveckling går ju inte att påskynda heller, så det blir som det blir.

Lycka till på praktiken nu!! HUr mkt har du kvar av utbildningen?? Jag minns ej.

Henrik Hellemar sa...

Hej

Om vi leker med tanken att du, mot förmodan, skulle misslyckas med din utbildning så kanske du kan öppna en privatklinik där du hjälper knarkare att sticka sig - då tillmötesgår du ju både deras och ditt behov... Fast... De betalar nog inte så mycket för hjälpen kanske...

Om du vill får du provsticka på mig - jag är inte spruträdd och jag är lättstucken som attan... Jag kansker borde bli knarkare ? Äh, jag är naturknarkare, det räcker... :)

Visst är det härligt med alla vårtecken ! Krokus har jag sett, men inte snödroppar... Och en massa vårfåglar... På vägen hem från jobbet så såg jag en massa storskrakar i älven utanför jobbet och när jag nästan var hemma så kom det en flocka på 13 sångsvanar och flög över mig... Härligt !

Hur går det förresten med era planer på en kooikerträff i Skövde ?


Henke :)

vickan sa...

Tjusig den blev! shysst med lite färg! :) Hör av dej när du har en ledig stund så kan man ju komma över!