tisdag, mars 16, 2010

Min fina


Idag fastnade även matten på bild!

Struts-Goliat

Det är bra Goliat. Sorkarna kommer säkert fram om du skäller lite på dom.
Smart hund jag har.

Idag genomled jag min tredje examination på sjuksköterskeprogrammet hittills. Idag var det injektioner vi skulle examineras på. Injektioner kan ges i en muskel, i fett och direkt i blodet. Jag fick uppgiften att injicera läkemedel direkt i blodet. Knäna skakade när dom ropade upp mitt namn och det kändes som jag var på väg till giljotinen. Förutom mitt lilla nervsammanbrott där min lärare skulle trösta mig och råkade slå hela sprutfatet ur handen på mig så allting for ut över hela golvet tyckte jag ändå att det gick okej. Eller, nu ljuger jag. Inte ett sånt där litet ljug heller, utan ett sånt stort, 100 % ljug. Jag tyckte inte det gick okej. Jag är mest så tacksam att jag har det överstökat.

Efter examinationen (som både jag och Sofia klarade!) så gick vi till Tingeling för att boka klipptid. Som för att fira mig själv ska jag få mitt hår klippt och färgat. Hur kommer det sig att jag alltid tofflar mig när det gäller frisörer? Jag sa att jag ville slinga håret. Jag fick en frisörstudent som ska lägga en färgning i hela håret... Jippi, jag som har frisörskräck ska nu låta en total novis sätta sin sax i mig.

Nåja. Huvudsaken är att jag blir snygg.

Inga kommentarer: