lördag, mars 13, 2010

Snorig lördag

Började dagen med att krupp-hosta mig halvt till döds. Underbar start på morgonen.
Dagens kurstillfälle gick jättebra, vi har en härlig grupp och jag kommer verkligen sakna att få träffa dom alla när kursen är slut. Jag är faktiskt förvånad över hur roligt jag tycker att det är!

Idag fick jag ha en genomgång som handlade om olika belöningar och hur viktigt det är att kunna belöna sin hund och leka med sin hund. Jag visade också hur man väcka intresset hos sin hund för leksaker och tog också upp hur viktigt det är att träna in ett "loss".
Trots att jag hade planerat så fint vad jag skulle säga blev allting en enda röra och jag vet inte om jag fick med allt jag ville säga och om jag var otydlig. Jag hoppas i alla fall att dom stackarna som var tvungen att lyssna fick ut något av allt blurr, jag själv är väldigt nöjd med att jag ens vågade prata inför en grupp!

Goliat i full fart!

1 kommentar:

Den andra snoriga sa...

Det skötte du alldeles utmärkt!