torsdag, mars 11, 2010

Nu blommar det i hjärnkontoret

Lånad bild

Projekt renovering av gräslig furu-möbel har snart tagit fart! Jag har nämligen bestämt mig för att den ska få bli blå. Tänk vad dom små vardagliga sakerna kan göra mycket för välbefinnandet.

Imorgon är det läkemedelsberäkningstenta, tänk på mig då snälla ni. Jag behöver verkligen få klara den känner jag.. Självförtroendet är verkligen i bott på den fronten. Tänk, i gymnasiet inbillade man sig att man hade så lätt för matte. Tydligt hade man inte det märker jag nu. Jag tror att det är just det där med alla rätt som ställer till det.
Första tentan såg jag fel på enheterna. Tentan efter räknade jag med fel styrka på sista uträkningen. Den jag gjorde sist kunde jag inte omvandla mol till mmol och mikrogram till gram... Det där med enhetsbyte har ju aldrig varit min starka sida.

Snart ska jag och Goliat knata iväg till dagmatten, jag har nämligen blivit ditbjuden på kvällsmat. Tänk vad man känner sig lycklig när man blir bjuden hem till folk! Det får en att känna sig speciell och omtyckt.
Så bjuda hem folk borde man göra oftare.
Eller bli hembjuden till folk rättare sagt. För jag kan ju inte laga mat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig!

Viggo och matte

Cecilia sa...

Tack Lena! Det hjälper verkligen <3

Sofia sa...

lycka till idag...vi håller tummarna