onsdag, mars 17, 2010

En slö Smuff

Smuffen är lite slö idag tror jag...



Tror att min frisersalong imorse tog musten ur Goliat, han var inte alls peppad på träning idag.
Apporteringen känns inte okej längre, jag har kommit på att han travar in med apporten. Planen är att försöka få honom att inse att han kan galoppa med apporten i munnen. Detta ska tränas genom att någon håller i Goliat och jag kutar iväg och så stoppar man bara in apporten i munnen på honom och låter honom springa till mig. Planen kommer fungera finfint. Han kan ju springa fort med dummies i munnen, varför fattar han inte att han kan springa lika fort med en träbit?
Får se om det går att få in i hans lilla ärthjärna.

Goliat i en otroligt aktiv paus...
Inkallning med ställande sög. Han galopperade i slow motion på inkallningen så jag fick avbryta. Vi körde lite fritt följ istället och han var fint med i svängarna- men sättandena kunde ha varit det plågsammaste genom tiderna.Jag trodde nästan inte det var möjligt att sätta sig så långsamt. Kanske berodde det på att vi traskade runt på en soppig parkering, vad vet jag.
Vår debut i klass 2 känns i alla fall ljusår bort.

Men det var himla trevligt med sällskap i alla fall, så tack för det!

Nu blir det tentastudier för hela slanten. Eller halva slanten i alla fall, den andra halvan kanske ägnar sig åt att äta dammsugare och klia sig på benet.



Boel och Isa, Elin och Klara, och så Goliat i bakgrunden...

2 kommentarer:

Sofia sa...

ååh jag blir så avundsjuk på fenomenet att ha träningskamrater...det suger ju att träna själv som vi oftast får göra!

Cecilia sa...

Ja, men snart är det vår ju och då kan ni ju också komma iväg på lite träningar med mer folk :)
Dessutom kommer jag hem nästa vecka, på torsdag, så då vill jag gärna vara din träningskompis!