onsdag, mars 24, 2010

Trender i hundvärlden

Sa du vid fotänden matte? Men självklart!
Jag är den mest trendomedvetna människan som finns tror jag. Jag har jättedålig koll på vad man ska ha på sig, vilken frisyr som är snygg, vilka skor man ska ha, vad för smink som är bäst, var man kan köpa den snyggaste väskan och hur man matchar allting man shoppat med varann. Det är ju nämligen viktigt att både vara trendig men samtidigt ha en alldeles egen och unik stil (ja, jag hörde det i morse på nån slags "trend-guide" på Nyhetsmorgon när jag satt och åt prickekorvsmörgås i mjukisbyxorna och en stor trasig t-shirt som jag stulit ur Mattias garderob).
Näe, det där har jag varken något intresse av att sätta mig in i, pengar nog att följa eller ens lust att sukta efter.


Det jag däremot både har råd med, intresse för och lust att sukta efter är trender inom hundträning.
Ni oinsatta höjer på ögonbrynen. Mode i hundträning? Jojomensan, ni anar inte vilka trender det går i träningsmetoder! Det gäller att hänga med i svängarna.
Några exempel är bakdelskontroll, skvallerträning och klossträning.

Senaste nytt är Hopp-stå. Detta ska jag och Goliat undersöka vidare. Eftersom han tyvärr inte fungerar att shejpa så provade vi att leka fram beteendet utomhus idag. Det fungerade mycket, mycket bättre!

Kika vid 1.30 för att se min målbild för användning av hopp-stå.
Massa mer läsning hittar ni på klickerklok.se

Jag tänker mig att jag ska använda hopp-stå när jag tränar inför lydnadstreans fjärrdirigering. Jag vill att Goliats ben ska vara fastfrusna i backen när han gör skiften mellan positionerna. Vi får se hur det går! Men det är alltid lättare när man har en målbild.

5 kommentarer:

hanna fridberg sa...

åå va fin din blogg blivit...länge sen ja va inne o kikade:) men du...du kommer ju också få hus nån gång...och du kan va glad över att du snart har en eftertraktad utbildning som du kommer "äga" hela livet...det är ja avis på:)

Boel sa...

Känner igen mig själv i allt du skriver i idag! Modekoll=noll och hoppstå, here I come! Det var nog förresten min apportbock du fått med dig, upptäckte det idag när jag skulle ut och träna...bra att man har koll på sina saker liksom...;-P

Anonym sa...

tänk vilket bra yrke vi har valt. ingen klädångest där inte!;)

hanna sa...

nee ja har inte köpt nåt än...men ska kila upp på stan så fort lönen trillar in:) billiga va de också...typ 39 för muggarna och 4-pack ägkopp för 39 också tror ja...åhlens är bra:)

såg att goliat blivit "pappa" också...va rart:)

Bengt-Åke sa...

Jag vill också glo nyhetsmorgon. Det lät så mysigt. :)
Här sätter jag på nåt random program på datorn av nåt i stil med Two and a half men medan jag sminkar mig innan skolan. Inte så hög mysfaktor..