fredag, mars 12, 2010


Ikväll ska jag på bio och se Alice i underlandet. Detta är en berättelse som jag minns med skräckblandad förtjusning. Jag var ett väldigt lättskrämt barn och jag tyckte det var hur otäckt som helst med den talande katten med stor mun, alla konstiga färger och alla mystiska varelser. Den elaka flickan med stort huvud är jag speciellt rädd för. Det ska bli spännande att se om jag gömmer huvudet bakom godispåsen i biosalongen.

Får så fina bilder av Lena på Viggo. Stort tack! Självklart måste jag ju lägga upp ett här på bloggen för att alla människor i hela världen ska få njuta. Ni kanske inte njuter fullt lika mycket som farmormatte, men ändå.

5 kommentarer:

vickan sa...

Du är väl fortfarande lättskrämd? moahahahaha

Cecilia sa...

haha, ja det är faktiskt sant! på tal om det tycker jag att du och per ska spana in filmen "paranormal activity" (stavningen är väl inte helt som den ska, men du vet ju hur det stavas). har hört av vänner att den verkligen är skitäcklig, så t.o.m du kanske kan bli lite skrajsen för omväxlings skull? ;) Jag håller mej till Alice jag. Det är på rätt nivå för mej, hehehe.

vickan sa...

Ja, jag har hört om den... Får kolla upp det hehe... Vore ju trevligt att bli lite road för en gångs skull ;)

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Ska vi snacka härliga filmer som ger en lätt knotter på ryggen så måste man ju se "Saw" (alla går bra, men 1:an är överlägset bäst) och en annan film som är väldigt bra också (dessutom verklighetsbaserad) är en Australiensk film som heter "Wolf Creek". Kan vara den bästa film som någonsin gjorts...

En liten trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=CWKnmnK0M80&feature=related


Ska se om jag kan kolla in Paranormal activity ikväll - denna genre filmer måste ses på nätterna - allra helst när man är ensam... :)


Kul att se bilden på Viggo - jag jämför ju lite med Alice... Tänker inte på hon i underlandet utan token som ligger vid mina fötter just nu... Du får gärna publicera många bilder på Goliats valpar... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Tack för tipsen Henke men jag kan tyvärr inte titta på såna filmer, jag blir helt förstörd och kan inte sova :D haha.. Trodde verkligen att det skulle växa bort, men nej. Efter att ha sett "The Ring" var jag ett mentalt vrak i tre månader. Jag har sett Saw 1 och 2, ettan var ju helt klart bättre men fortfarande alldeles för otäckt för mej.
Nej, jag håller mej nog till andra genrer, men min vän Victoria som kommenterade här ovan uppskattar nog filmtipsen om hon läser :)