måndag, mars 29, 2010

Så här såg Goliat ut två sekunder efter dagmatten hade lämnat av honom här hemma...


Dag 1 på praktiken är avklarad. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska kunna överleva så här långa dagar. Jag åker halv sju och kommer hem halv sju. Jag är inte van!! Det enda positiva med detta är att Goliat har ännu längre dagar än mig- dagmatten lämnade av honom vid 19-tiden. Han har inte sovit på hela dagen, bara busat runt med alla hundar hemma hos henne, gått långpromenad och tuggat ben. Eftersom jag älskar stereotyper, fördomar och mammor och mattar är bajsfixerade, så nu ska jag dessutom låta er få veta att han visst hade varit dålig i magen under dagen. Det känns lite stressrelaterat ? På grund av den nya miljön? Så, nu har jag varit en bajsfixerad typisk matte. Känns fint.
Nu sover han i alla fall stenhårt och det gör nog jag med om några timmar.
Men först blir det lite lax och potatis, och till efterrätt M&Ms. Jag ska anmäla Goliat till Larv också. Igår betalade jag in avgiften för MH... Det är på gång här nu hörrni!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Larv ja och miljöträning var det! Vad kostar anmälan och hur gör man??
Vi kan jämföra flera erfarenheter! Mitt arbete är också på en liten vårdcentral. Dagtider 6- 18 innan jag är hemma! men jag vill ju vara värst!!!

Lena arbetande hundägare.

Cecilia sa...

Hej Lena! Anmälan kostade, för öppen klas, 320 kronor, och betalas genom att man går in på www.skk.se, trycker på fliken "Webbtjänster", och sen "Internetanmälan. Sen kan man lätt guida sig igenom anmälan, så länge man har koll på sin hunds registreringsnummer.
Men skynda dig om du ska anmäla! Det är bara ett par dagar kvar innan det är för sent.

Jag avundas inte er tappra själar som orkar med detta heltid året om. Jag kommer nog aldrig vilja ha två timmars pendelväg till jobbet. Jag skulle inte stå ut, jag tappar livsgnistan ;)

Mona med Lexy sa...

Nu är det fixat! Vi gör er sällskap i Larv!
Och du, det är ju bara en tid det gäller, ta en dag i sänder så ordnar det sig!