söndag, mars 07, 2010

Äntligen!

Äntligen ville mitt internet samarbeta och låta mig ladda upp filmen!
Förklaringen till att det är lite skumt med skum kommentar från Mattias är att filmen från början var 7 minuter lång, men att jag nu har fått korta ner den till 1 min och 30 sekunder.

Detta är en ocensured film, vilket innebär att jag blottar våra problem för allmänheten.
Rutskicken: Han kommer och möter mig när jag kommer för att belöna.
Apporteringen: Hans ingångar är helt åt skogen, min överkropp är som vanligt helt åt skogen. I just denna sekvens har han dessutom dåligt gripande (det brukar han INTE ha) och leker dessutom med apporten (det brukar han inte göra ;))

Så, håll till godo!

4 kommentarer:

Sofia sa...

jahaja...intresseflaggan viftar för vant-kommentaren...mohahaha. Det ser ju bra ut...lite finslip bara på detdär så har ni ju full pott i klass två inom kort=)
Angående din kommentar på min blogg så prova det du föreslog...om jag inte minns fel hände samma sak för dig förra året...helt plötsligt tyckte Gollepålle att det var skitkul och blev supertaggad. På sätt och vis verkar våra hundar väldigt lika...jag ska kanske läsa din blogg från början så jag vet vad jag har att vänta av Frodo i den närmsta framtiden=) haha. Eller så är det bara ett naturligt mönster att hunden börjar förstå efter ett tag och det hela blir mycket mer förväntansfyllt och roligt. Ska bli kul att träna igen imorgon=)

Ska försöka lägga upp en film jag med=) Måste bara hitta ett lämpligt kamerahållningsoffer=)

Cecilia sa...

haha, ja, Mattias kommentar är ju tagen ur sitt sammanhang kan man säga. Lite tidigare i klippet har han nämligen en utläggning om min vante som jag kasta på marken. Att det är mina nya vantar som är nåt fint märke och som han har betalat ^^

Ja, jag tror oftast det kan handla om att låta hunden mogna i sin egen takt. Det är ju dessutom mycket hormoner som snurrar runt i kroppen på en ung hund. Härligt att det lossnat för er, snart har ni erat första pris i lydnadsettan ska du se :) Kul med film, ser fram emot att se hur ni utvecklats!

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Film är alltid kul - men jädrar vad sugen man blirmed att komma igång med att träna med Alice också... Jo, vi kör ju lite vardagslydnad och tränar linförighet osv, men jag har sparat själva lydnadsträningen till våren för just nu är det alldeles för mycket lek i snön som gäller så jag vågar inte mig på konststycket att släppa loss henne och samtidigt inbilla mig att hon ska lyssna på mig... :)

Hur som helst - jädrigt kul att se din vänsteraxel styra in Goliat när han kommer in - alla gör vi nog så för att bättra på ingången... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Ja, som sagt är ju min överkropp ett stort bekymmer. Det kostar poäng på tävling när man kroppsdk:ar som jag gör nästan jämt... Det är otroligt svårt att sluta med när man väl har börjat! Så försök att låta bli det med Alice råder jag dej till, hehe.