lördag, mars 27, 2010

Snabbvisit hos mamma

Underbart är kort heter det va? Jag tyckte jag precis åkte till min kära moder, och nu sitter jag redan i min soffa igen med datorn i knäet. Det har hunnits med en hel del under helgen, men på grund av det högst oinspirerade vädret blev det nästan inga kort alls knäppta.

Det har blivit en riktig mamma-dotter-helg då mina systrar är alltför upptagna med livet för att ta sig tid att umgås med sin stackars storasyster. Men det gjorde ingenting. Gårdagseftermiddagen spenderades tillsammans med mamsen på Marieberg där vi jagade runt i alla lågprisbutiker. Jag fick med mig ett fint hjärta att hänga i fönstret och en lyxig mapp att stoppa alla mina praktik-papper i. Skoj!
En liten Maja
Det roligaste inköpet gjorde jag ändå på Färghandeln i Fjugesta, där det blev en fin liten burk med färg till min lilla byrå. Så fort jag kommer hem från hundkursen ska jag sätta igång med målningen, det ska bli så kul att se hur det blir!

Förutom att umgås med mamma, moffla chips, läsa skönlitteratur och kolla på Lets Dance har jag också hunnit umgås en hel del med mina vänner Victoria och Sofia. Det är intressant att se att hundarna minns varann så väl, trots att det var ett halvår sen de sågs!
Jag fick också träffa Victorias nya stjärna, mittelspitzen Maja. Mycket rar liten fluffboll minsann!

Jag och Sofia gick också en promenad tillsammans, hennes pincher Frodo och Goliat har tyvärr råkat i luven på varandra några gånger "förr" (de är ganska jämngamla och okastrerade båda två, då kan det gå som det går när mattarna inte förstår bättre). Spännande är att de, nu när de träffas, låtsas som att den andre inte existerar. De låtsas bara som att den andre är luft, trots att de står och nosar på samma fläck. Jag önskar ofta att man kunde få förstå bättre vad som händer i deras små huvuden. Det är synd att de inte kan bli bästisar, de har otroligt lika lekstil i lek med andra och bra storlek. Men, jag är nöjd bara de står ut med varann.


Jag tycker förresten att alla människor ska gå in på Henriks hemsida och kika på den underbara utställningen han har, med helt fantastiska fotografier. Jag älskar rävar. Det är något speciellt med dessa djur. Kanske därför jag är så svag för spetsarnas utseende, då i synnerhet den finska spetsen.


Nu är det snart dags för hundkurs, idag ska vi spåra och köra rallylydnad i regnet.
Jag älskar hundkurs!

Vad tycker ni om mysfaktorn i min mammas kök?







3 kommentarer:

vickan sa...

Åh sötis Maja! Hon är ju för rar!
Kul att se dej igen, tråkigt att det var så kort, men det blir ju fler gånger! Jag får planera in en visit hos dej istället! pusssss
å ja, det är jättemysigt hos mor din! :)

Sofia sa...

Ja det hade varit superkul om Frodo och Goliat hade kunnat leka lite iallafall speciellt nu efter att jag har fått se Frodo leka med en anna hane i ungefär samma storlek men men det är som det är...jag får väl skaffa en hund till=)

monica sa...

men hallå, jag trodde faktiskt att du skulle vara kvar tills imorgon. hade ju planerat in att umgås med dig idag. men det var nog tur att du åkte, nu ligger jag i feberfrossa.. usch! puss och kram