torsdag, mars 18, 2010

Missförstå mig rätt

Stig Helmer Ohlsson
Jag vill ha vår precis som alla andra.
Men jag vill INTE ha in ett halvt grustag i mitt hem!
Jag dammsuger och torkar golven varje dag, men det hjälper inte hur mycket jag än gnor. För likt förbenat knastrar det under fötterna när jag går i alla fall. Knaster knaster knaster. Jag blir galen.
Nu har Goliat i alla fall fått en efter-morgonpromenaden-dusch med ordentlig genomsköljning, torkning och borstning av pälsen. Förhoppningsvis är hans Stig Helmer-frisyr borta på hans bruna sida. Hans päls har stått rakt ut på den sidan hela vintern, men nu är det ju dags att börja bry sig om utseendet igen. Beach 2010 och allt det där.

Så ja, kanske kommer det ju något gott ur denna leriga period ändå?
Good bye Helmer, well hello SE UCH.

Inga kommentarer: