söndag, mars 21, 2010

Upptäckaren... (Bilaga)

Man kan ju inte annat än fundera på vad dom gör därinne....

"Vad har du hittat, vavavavavavavava?"



Talande rörelseoskärpa......
Ett litet tillägg till tidigare inlägg.
En annan sak jag måste få skriva är ju Bolts sorgelösa nyfikenhet. Han följer efter mig ÖVERALLT. Det är inte heller det där vankiga och oroliga förföljandet som somliga hundar sysselsätter sig med i nya miljöer. Utan mer en otrolig törst efter nya upptäckter och ständiga hopp om lite underhållning.
Förut när jag dammsög hoppade han runt dammsugaren och verkade fundera på vad som hände med alla grejer som försvann i den där mystiska slangen. Så fort jag öppnar ett skåp är han där med näsan och det hjälper inte att stänga dörren på honom som det gör med Goliat (som har lite självbevarelsedrift och är rädd att bli klämd). Nej oh nej. Här får man använda handkraft för att få undan honom om man skulle vilja stänga kylskåp/byrålåda/städskåp.
Jösses, jag är utmattad.

2 kommentarer:

Viggo sa...

Tänk om vi bodde närmare så skulle Viggo komma på din kurs!
Fick mail från Katarina om utställning. Hjälp vad nervöst! Kan jag skicka ner Viggo med post till dig för lite fostran. Söt med bussig och drar hit och dit och stackars matte tycker bara det är halt!!

Cecilia sa...

Ja, självklart kan du skicka honom på posten, det skulle jag verkligen inte ha något emot :D
Men jag är övertygad om att han är duktig ändå. Träna bara att springa lite så han inte hoppar eller galopperar, och så tränar du in ett "stå" och träna hantering så kommer det gå galant ska du se!