torsdag, december 23, 2010

NYÅRSMÅL

Ja, då har det alltså gått ett år. 2010 är förbi, och nu blickar vi framåt med skräckblandad förtjusning.
Mina nyårsmål för mig och Goliat 2010 hittar du här: LÄNK.

Detta året har jag ju ännu en individ att ta hänsyn till när jag tänker ut mål för året. Sune. Det är lurigt det där, att hitta på mål för en så ung hund. Mycket kommer ju att hända med honom detta året, som är svåra att förutse. Könsmognad och hela den biten. Kommer han att bli "trotsig"? Eller kommer han att fortsätta vara följsam? Beroende på samarbetet och hur mycket tid jag lägger ned finns det olika scenarier för våra mål. Men jag tar dom mest basic och så får vi hålla tummarna för att vi till och med hinner längre än de mål jag satt upp!



Mål för Goliat
Första pris LK2
Träna bort skottberördheten i spåret
Start öppen klass viltspår
Start hoppklass agility

Mål för Sune
MVG på samtliga punkter i allmänlydnadspasset
Startklar LK1
Starta anlagsklass viltspår


Mål för mig
Hitta ett trevligt jobb
Våga mer
Vara mer öppen
Inte älta

2 kommentarer:

Ninni sa...

Det låter som bra mål det där. Jag ska nog sätta mig och klura på vad jag ska ha för mål för mig och mina damer till nästa år..

Jessicah sa...

Äsch, julafton betyder ju inte att 2010 är slut. Det är ju en hel vecka kvar att hinna med saker på. Hihi. :-) God Jul vännen!