fredag, december 03, 2010

Fredagsmys!

Idag har jag haft en riktigt härlig hemmadag. Från början hade jag tänkt överraska mamma med ett besök, men eftersom min bror och hans fru (som är allergisk mot pälsdjur) skulle komma så fick vi skjuta upp det till en annan gång.

Dagen i punkter:
Busiga killar
  • Vaknade vid 9-tiden (efter att ha rastat Sune en gång vid 6.00)
  • Utflykt till Brona och Aspö med lite parkeringsträning för båda hundarna
  • Handlade på coop. Sune låg och tuggade ben när jag kom tillbaka till bilen, yey!
  • Hämtade paket i stan, ensamträning (med Goliat) för Sunes del. Massaker av tidning som resultat, men tyst både när jag gick och när jag kom hem. Alltid nåt...
  • Eftermiddags"promenad" runt kvarteret med båda hundarna. Skvallerträning med Sune! Det gick också faktiskt ganska bra att gå med båda, även om Sune blir lite besvärad av min "stanna när han drar"metod. Istället för att komma till mig sätter han sig ner och kliar på halsbandet.
  • Kort kvällspromenad och upplet på parkeringen vid Garnisonen med Goliat. Sune skällde i bilen medan vi tränade. Men inte hela tiden. Intervallskall?
Jag har också tränat lite inomhus med båda hundarna, förbud mot att ta saker jag tappar på golvet. Tidigare har nämligen Goliat fått ta saker jag tappat på golvet. Han är ju inte så himla matglad och låter bli om jag sagt nej, så det har aldrig varit några problem att han har städat efter mig.
Men.
Det är lite skillnad när konkurrensen stiger av en annan hund i hushållet. Dom står som hökar och väntar på minsta chans dom får och dessutom blir Goliat rätt matvaktande i dessa situationer. Därför har jag numera bestämt att det är strängt förbjudet att ta saker jag tappar- dom är mina. Det gick faktiskt riktigt bra och jag är stolt över mina gubbar!

Ikväll ska vi ha idolmys. Jag och Sune ska åka och köpa chips alldeles strax. Mina vänner ska på en fest, och sen ut på krogen. Just en dag som denna känner jag faktiskt att det inte är speciellt kul att sitta hemma. Då saknar jag någon att lämna hundarna till. Men detta är ju nackdelen med att ha hund när man bor ensam. Fördelen är att jag aldrig är ensam egentligen! Det är jag och grabbarna liksom. Det är mysigt.

2 kommentarer:

Nina sa...

Hej! Hittade hit av en slump. Vad roligt det var att läsa om Sune. Jag har Sunes syster Susa (Höghedens det susar i säven). Var på valpträff förra helgen och träffade Cilla och Lasse och Sunna och Rycket (den hanen som är kvar änsålänge). Det blev full fart!:-) Synd att ni bor lite långt borta för att komma på dessa "småträffar". Men vi lär synas på kennellägret i sommar iallfall! :-)

Hälsningar Nina och Susa

P.S Susa hälsar så mkt till brorsan!

Cecilia sa...

Hej Nina! Vad roligt att du har hittat hit! Jag har frågat Cilla om någon av de som köpt Sunes syskon bloggar eller har någon mailadress så man kan hålla kontakten med varandra, men sen har det inte blivit något mer med det :)
Ja, det är jättesynd att vi bor så långt bort! Men jag kikade på bilderna från träffen, jag inbillar mig att Susa är ganska lik sin bror Sune? Kanske är det synvilla iofs :)
Skicka mig gärna din mailadress så kan vi "brevväxla" lite om du vill! Hade varit skoj att höra om Susa lite mer :)