fredag, december 10, 2010

Jourbesök

Mona följde med mig till veterinären och det var skönt att ha det stödet. Väl hos veterinären kände dom igenom Sune, förhörde sig om hur det hade varit de senaste dygnen, kikade på tandköttet och lyssnade på hjärtljud, lungljud och tarmljud. Dom höll med mig om att han var väldigt smärtpåverkad efter droppet. Han reagerade häftigt när dom kände på honom men skötte sig annars ypperligt i hanteringen. Jag var så stolt över min lilla valp, han stod helt stilla på veterinärens bord.
Han fick en injektion med smärtstillande läkemedel och utskrivna tabletter som jag ska ge honom i några dagar nu, tills vätskan i armbågen har absorberats i kroppen och smärtan gått över. Det som är negativt med injektionen är att den kan framkalla diarré... Så nu får vi hålla tummarna för att han slipper den biverkan, utan får fortsätta att bli friskare och starkare. Sprutan fungerade i alla fall ypperligt, nu sysselsätter han sig med att massakrera ett papper i hallen, innan dess sprang han maraton med min vante. Beter sig precis som vanligt, med andra ord.

1 kommentar:

Marielle sa...

Men jösses. Stackars lilla hjärtat! Tänker på er! KRAM!