fredag, december 10, 2010

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur jobbigt det är psykiskt att ha en sjuk hund.
Jag har haft sån tur med Goliat, han har alltid varit frisk med undantag för någon liten småkrämpa nångång emellanåt. Aldrig så här, som med Sune.
Sune ligger nu i soffan. Han vill inte gå, han orkar inte vifta på svansen nästan. Han har ont i sitt framben efter droppet och mår helt enkelt riktigt kass. Men han har ingen feber (38,7) att tala om och han äter och dricker och får behålla allt jag ger honom. Jag petar till honom vatten lite nu och då och han dricker duktigt och sover övrig tid. Veterinären har lovat att ringa upp mig så snart hon får tid, nångång efter lunch vad det verkar.
Så nu sitter jag här och grinar som en annan liten lipsill.
Detta kommer vara ett minne blott så snart han mår bättre. Jag vet ju det. Ändå är det så jobbigt. När man är mitt i det. Mona hämtade Goliat nyss i alla fall, och det är jag oändligt tacksam för. Så slipper jag lägga en sjuk Sune i bilen medan jag rastar Goliat (för Sune kan ju inte följa med på någon morgonrastning som ni kanske förstår). Usch och fy för sjuka djur.

4 kommentarer:

Nathalie och Ayax sa...

Stackars liten! Även om jag haft mycket problem med Ayax ända sedan jag fick honom, så har han aldrig varit så dålig att jag har behövt rusa in till veterinären. Men det är väldigt mentalt jobbigt att ha sin lilla älskling sjuk, och inte veta vad man kan göra för att få det bättre! Fast mitt problem som jag suttit och tjutit över att det är gångpågångpågångpågång som han blir dålig i ett och annat, att det liksom aldrig går över. :(

Jaa, jag uppskattar nog Ayax till en ca 44-45cm hög (svårt att avgöra) så han och Goliat lär väl bli ganska lika i storlek (om bara min skrutt kan tänka sig sluta växa snart.. :P)

Vi håller tummar och tassar för att Sune ska bli bättre snart!

Cecilia sa...

Sitter och tröstar mig med att göra årets sista nummer av skooi-tidningen. Kan du inte skicka in lite av dina fina vinterbilder på Ayax i snön? :)

Henrik Hellemar sa...

Hej

Stackars Sune... Och stackars dig ! Men det blir snart bättre ska du se och tills dess så håller vi tummar och klor här i Lidköping... :)


Henke :)

Nathalie och Ayax sa...

Tjohej! Nu har jag skickat dig lite bilder, hoppas du har fått dom! :P