onsdag, december 08, 2010

Kan inte vintern bara ta slut nu?



Det har varit vinter i ett par veckor och jag har redan lessnat. Igår körde jag fast på parkeringen och fick ragga upp två måttligt roade militärer som kom förbi på gatan. I dessa lägen hade det inte skadat om man duschade nångång emellanåt och slutade bo i sina T&P-byxor och sin otroligt osexiga fleecemössa. Nåväl. Jag slänge med mitt flottiga hår och viftade med mina osminkade fransar, och dom var så illa tvungna att hjälpa mig. Grabbarna fick flexa musklerna lite..

Tror ni inte att samma sak hände idag?
Men idag, mina vänner, tänkte jag minsann inte fladdra med ögonfransarna för någon militär! NÄNÄ! Jag sprang in och hämtade en TRÄSLEV och började febrilt gräva fram asfalten under det halvmeters tjocka snötäcket. Det tog kanske en halvtimme med stelfrusna fingrar och svetten lackande innan jag insåg att jag nog hade större chans att lyckas få loss bilen om jag väntade på våren. Jag och min pluggkompis Sofia hade innan detta försökt knuffa bilen, backa och ta sats, vrida hjulen, be en bön, svära, skrika, sparka. Ingenting tycktes funka.Ingenting. Tills min granne kom förbi och hjälpte mig. Han knuffade och jag gasade, och voila!
Så var jag loss!
Är inte livet som kvinna en smula bittert i dessa lägen??! Jag och Sofia hade faktiskt gjort precis så som han instruerade oss, det var bara det att vi var så förbaskat klena så det hjälpte inte. Trots att vi tog i så vi nästan bajsade på oss. Jag kände mig som världens jubelidiot när han sa "jag knuffar så gasar du" och jag sa "men näää för det kommer inte att funkaaaaa". Och så funkade det, uppenbarligen.
Nåja. Nu är jag ju fri i alla fall.

Otoclean, Canikur och blodstopp

Annars har mitt paket från Djurapoteket kommit idag. Så jag har kört ner öronrens i Sunes öron och matat honom med Canikur. Han är nämligen dålig i magen. Så nu får vi se om det kan stabilisera sig.

Jättedålig bild. Men här syns tydligt att de är ungefär lika i mankhöjd nu!

Grabbarna busar. Ser ni hur stor Sune är? :)

5 kommentarer:

Johanna sa...

Klockren beskrivning på snöproblemet! Tänk va roligt att få se det på film!=P Då skulle ju kvällen vara räddad!Haha

Anonym sa...

Men nääää, klippet funkaaaaar ju inte!

Cecilia sa...

Nej jag märkte det också, buu! Det måste vara nåt fel på youtube, provade att ladda upp filmen två gånger och det står bara att den "bearbetas". kanske fungerar det imorgon? :)

Anonym sa...

Hej! VIlken fin tollare du har! Här kommer jag kika in flera gånger! :)

Nathalie och Ayax sa...

Härlig bild på vovvarna! :P Och Guud vad stor Sune är! Fast Ayax har en goldenkompis på 40 kg (tror jag)! Det du! Det är grejer det! ;) I övrigt vägde Ayax 14.5 igår, var det inte så mycket som Goliat vägde nyligen? Dom kanske blir ganska jämnstora, hur hög sa du Goliat va?? Aja, såg att Sune fick komma hem, håller tummarna för att han får vara fräsch i magen över natten!