fredag, december 31, 2010

Året som gick och gott nytt år!

Fint väder, fin öl och egenhändigt gjord chokladmousse i vunnet Mattsonglas får avrunda mitt år
Enligt ett sms jag fick av min kära lillasyster kommer jag (eftersom jag alltid dissar kedjebrev) att riskera hängmage, hängröv, hängpattar och oönskad hårväxt. Aj aj aj. Inget bra sätt att börja ett nytt år på va?

Det är meningen att jag nu ska försöka komponera någon form av nyårskrönika. En kort sammanfattning av det gångna året och så några rader om mina förhoppningar inför nästa år. Men jag har otroligt svårt för sånt där. Jag har egentligen aldrig varit mycket för att sjåsa upp nyårsafton. För min del är det nog mest som en vanlig dag. Jag förstår heller inte hur någon skulle vilja supa sig redlös och göra bort sig som den första händelsen på ett helt nytt år. Nej, ikväll blir det god mat, flasköl och filmtittande. Goliat är inte ett dugg berörd av fyrverkerier, men Sune verkar inte lika imponerad och därför vill jag tillbringa natten i hemmets trygga vrå.

Årets sista dag har vi mestadels varit utomhus. Jag och Sune har tränat lydnad och sen har hundarna busat tills jag kiknade av skratt, böjde mig dubbelvikt i en snöhög och blev överfallen av Sune i en slags kärleksfull valpattack. Det tycker jag får sammanfatta mitt år. Glädjen som mina hundar skänker mig.

ta hand om er, och
GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: