torsdag, december 23, 2010

Mysstämning

Inte nog med att jag får vara ensam hemma större delen av dagarna här hemma (systrarna umgås med kompisar, mamma jobbar), idag blev jag dessutom utelåst! Familjen skulle åka till M-berg och handla dom sista julklapparna (ja, bara det är ju urbota dumt. Köpa julklappar dagen innan julafton har väl aldrig varit speciellt intelligent), dom låste dessutom dörren när dom åkte! Jag och hundarna var uppe i skogen, intet ont anandes. Det var ju så kallt, -19 grader, så jag tänkte bara låta dom rasta sig och sen gå in i värmen igen. Tji fick jag.

Vi traskade ned mot byn i jakt efter en telefon (för min mobil var så klart kvar inne i huset). Alla mina vänner har tyvärr också egna liv så dom är och jobbar och gör andra såna där vuxna saker.
Till slut ringde jag på hos min kompis föräldrar, fick tag på min mor och så fick hon vända för att komma och släppa in oss.
Puh!

Nu ligger i alla fall voffsingarna och sussar så sött framför kaminen, nöjda och belåtna efter att ha varit ute i skogen i närmare en timme. Jag själv har precis tinat fingrarna och har återfått känseln i ansikte och tår.
Ikväll har jag planer på att lura ut småglinen (systrarna, som visserligen är 18 och 19 år gamla) till pulkabacken. Det känns helkonstigt att det är julafton imorgon, jag har ingen julstämning alls.
Men stämning har jag. Mysstämning.
Mysigt va?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det ser onekligen trevligt ut. Och Sune, vad stor han har blivit! Tycker att han har fått ett mer vuxet uttryck nu på senaste veckorna...?

Cecilia sa...

Ja, han är jättestor! Större än Goliat redan och har otroligt stora tassar och brett huvud, växer så det knakar. Kanske har han fått ett mer vuxet uttryck ja? :) Det är svårt när man ser honom varje dag. Jag tycker dock att han mer ser ut som en gänglig unghund nu, än som en valp.

Anonym sa...

ååh! urmysigt! Trivs du som tvåhundsägare? : :)

Annika sa...

Fantastiskt mysigt! Härliga bilder!

Vad kul att du sätter upp så tydliga mål. Det är ju kanon att ha något att jobba mot/för!

Ha en fortsatt skön jul!