torsdag, december 09, 2010

Ingen bra 4-månadersdag direkt.

Sune och jag har sprungit ut varannan timme hela natten för att han har varit så dålig i magen. Så i morse ringde jag Skara djursjukhus och tillsammans med Leif åkte jag dit (tack så mycket för skjutsen!).
Sune var inte allmänpåverkad det minsta, men på grund av att diarréerna inte ville ge sig valde veterinären att behålla honom på sjukhuset. Han ska få dropp intravenöst och kontrastvätska nedsprutat genom mag- och tarm-systemet. Detta ska tydligen verka lugnande på tarmarna och så kan dom se om det är något som sitter fast. Förhoppningsvis är det inte det och om allt går bra får jag hämta honom redan i eftermiddag.

Ingen vidare 4månadersdag för lille Sunemannen inte, stackars lille plutt. Det var med ett tomt koppel och en stor klump i halsen som jag lämnade Skara. Jag kan bara föreställa mig (men försöker att låta bli) hur det känns för de människor som vet att det inte finns någon hund att hämta hem igen.

Nu ska jag och Goliat gå morgonpromenad och sen ska jag plugga bort resten av denna dagens timmar, så får vi hoppas att dom ringer snart. Håll tummarna för Sune!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, han ser verkligen ut som en tollare! :D Absolut, klart jag kommer fortsätta läsa er blogg ändå ^^

Anonym sa...

Vilka söta killar du har! :) Och en rolig blogg att läsa dessutom, här kommer jag att kika in igen!

Usch, vet hur det är att lämna sin älskade hund hos veterinären :( Akito blev inlagd för ca 2 veckor sen för magkatarr. Håller tummarna att Sune snart blir frisk!

Anonym sa...

Tråkigt läsa om Sune hoppas han kryar på sig, Kan tipsa om ett universal medel för dåliga magar Forti Flora som marknadsförs av Purina Probland vet avdelning, något som fungerat kanon för mina hundar och hjältt mssar av kompisar magsjuka hundar i vinter
Studzas med matte