torsdag, december 16, 2010

Inkallning från fotposition?

Goliat är på väg nånstans
Idag har vi varit och pluggat igen. Jag och Goliat gick en lång promenad i bostadsområdet Östermalm och Sune fick ligga och snarka med gruppen. Det är härligt det där, att jag kan med att lämna mina pluggande vänner med min valp medan jag tar mig en promenad. Tack flickor!

Goliat kan det här med inkallning!
Sune och jag har tränat på parkeringen idag. Det är lite svårt att träna inkallning med honom där, eftersom han råkar vara klistrad vid sidan eller max en halv meter ifrån mig precis hela tiden. Så vi tränade på sitt-stanna istället, med varierat resultat. Han är redan ruskigt snabb att flytta om sig, kan båda hoppa framåt och bakåt på rumpan.

Jag gick även en liten "promenad" runt kvarteret med mina vovvar nu på kvällskvisten, och det var en mycket trevlig promenad om jag får säga det själv. Goliat är en riktig pensionärshund. Han blir ju sån på vintern, men jag vill ju så klart tro att han blivit sån för gott sen Sune kommit hem till oss. Sune är väldigt kontaktsökande och drar inte alls mycket i kopplet längre. Jag belönar visserligen all spontan kontakt så snart har jag väl en galet stirrande golden klistrad vid sidan vart jag går.
Men det kan jag faktiskt leva med.
(Jag har honom i alla fall omväxlande på höger och vänster sida för att han inte ska få förslitningsskador. Jag tänker verkligen på ALLT!)

3 kommentarer:

Sofia sa...

nu trivs du va! Gött att få ha det lite bra, njuta av livet, hundarna och ALLT! Kram på dig!

Nathalie och Ayax sa...

Härligt! Jag belönar också mycket spontankontakt med Ayax, och han börjar ofta gå med väldigt mattefokus numera! Hehe, supernajs inför framtiden! :P

Annikasan sa...

Underbara bilder!

Morris har fattat galoppen nu, vad gäller koppelträning. Som du sa. Tack! Nu sysslar vi med "intängd i buren-träning utan att han ser matte eller husse". Det går väl sådär får jag ändå medge. Om man inte är okej med hörselskador vill säga. I så fall går det strålande. ;-)

Inom kort (antagligen imorgon) kommer min "morris-blogg" läggas upp. Då blir det mer intenstivt skrivande om honom och vårt liv tillsammans. Jag skickar över webbadressen då om du är intresserad.

Ha en fin dag med hundarna.