måndag, december 20, 2010

Sune är dålig. Favorit i repris.

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev sist. Helgen har spenderats i Herrljunga i ett minst sagt juligt väder.

Så var det då dags igen. Sune har fått sitt vanliga foder i två dagar och nu är diarrén tillbaka. Jag fick gå ut med honom mitt i natten för att han var så nödig. Stackars Sune.
Jag valde ändå att ge honom vanlig mat imorse och nu har det varit lugnt hela morgonen. Jag håller tummarna för en vanlig "valp har ätit något äckligt och blir lite lös"episod.
Mattes älgkalv på språng
Nog om bajs!
I skrivandes stund sitter jag och filar på Svenska Kooikerklubbens julnummer. När den är färdig ska jag packa in familjen i bilen och bege mig mot Närkes djupa skogar. Jag ska hemhemhem, till min kära by.
Det blir ett kärt återseende, jag har inte varit där på hela hösten. Skandal nummer 1. Jag saknar mina vänner, skogen vid husknuten, mammas mat och mitt gamla rum. Sune har ju inte träffat min familj än heller, vilket torde vara skandal nummer 2.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hoppas du har med dig vovvarna till jul. :)

Annikasan sa...

Åååh, lilla Sune! Han verkar vara en riktig vilde den där. haha. Nej, Morris är faktiskt inte likadan, än. Han är rätt lugn. Eller han älskar att busa runt och leka i snön, men några trippelvolter med huvudet före ner i gatan har han avstått, so far...

Sitte rhär med tinitus efter att försökt stänga in honom i hans bur en stund. Suck. Själv sover han nu gott vid min sida. Utanför buren så klart. Suck. :-)

Krya på Sune!

Mona sa...

Ha en riktigt GOD JUL med familjen! Och hoppas Sune kryar på sig snabbt igen. Det räcker ju med problem nu.

Anonym sa...

Testa att ge honom Forti Flora kan inte nog göra reklam för denna suveräna produkt
Studzas matte Carina