lördag, december 04, 2010

Parkeringsträning

Jag är speciellt förtjust i Boels smala ben på första bilden, hihihi
 Åh! Vilken lycka! Jag hörde av mig till min vän Boel för att se om hon och Isa kanske var sugna på lite parkeringsträning, och det var dom! Hurra! Sagt och gjort, vi packade in oss i bilen och for 400 meter bort. Träningen blev rätt behaglig, det är inte jättekallt idag. Radar upp lite vad vi tränade på här nedan:

Sune
  • Sitta ensam i bilen (skällde ganska mycket, men det är bara att härda ut)
  • Passivitetsträning, "ryggsäcken". Vilket innebär att han får sitta med ryggen mot min mage. Detta är en baggis för Sune som alltid har haft lätt för att slappna av när han blir "fasthållen"
  • Träna kontakt och lek nära en annan hund som man inte får hälsa på. Även här var han helt super! Han var intresserad av Isa, men så fort jag kallade på honom kom han till mig och var superalert!

Goliat
  • Rutan från olika avstånd. Inga problem med rutan, trots ett ganska långt uppehåll från träningen. Detta moment kan han verkligen!
  • Början till dirigeringsapporten. Ställde honom med ryggen mot en skål (som stod till vänster) och skickade honom först med handtecken+varsågod och sedan handtecken+vänsterkommando.
  • Ingångar med apportbock. Han är rätt usel på det faktiskt. Dessutom tjuvstartade han flera gånger. Men jag gillar ändå attityden när vi tränar numera. Han är jättemed och kampar så fint! Konkurrens gör honom gott!
Sune "blottaren" Hjorton

Inga kommentarer: