måndag, december 13, 2010

Lucia

Idag har jag och hundarna haft en riktigt mysig dag, som avslutades med Luciafirande hos min klasskompis V med ett par till vänner. Det blev djupa diskussioner kring framtiden och livet och jag gick därifrån med en bra känsla i magen. Sune fick följa med på fikat. En av dom andra gästerna hade också med sig sin goldenvalp, som är ett par månader äldre än Sune. Valparna lekte lite, efter en kort stund tyckte jag att det blev lite väl hysteriskt och kopplade därför Sune. Det tog inte många minuter innan han lade sig ner på mattan och sov. Det är helt ovärderligt att ha en valp som kan slappna av på det här sättet! Jag blir helt gråtmild nästan.

1 kommentar:

Sofia sa...

jag tycker att det är jättebra träning att ha valpen kopplad hemma hos andra. Jag har alltid velat ha en lugn hund när man går på besök för det är trist att känna sig som en börda när man kommmer me sin hund som är hysterisk...suuuper att han lugnade sig så fort. ajg har gjort likadant med Frodo och jag tycker att han sköter sig riktigt bra när vi är hemma hos andra nu...tre år senare...hehehehe=)