onsdag, december 29, 2010

Uppdatering i ottan

Jag är vaken tidigt idag. I vanliga fall rastar jag Sune en gång klockan 06.00 och sen går vi in och sover tre timmar till. I väntan på att dagsljuset ska infinna sig. Men idag skulle Sune följa med M till jobbet, så det var bara att pallra sig upp för att förbereda. Förberedelserna innefattade rastning, matning och påklädning av Sune och godisladdning av Mattias jackfickor. En del instruktioner flög visst ur munnen också, men dom var nog mest till för att fylla morgonluften. Dom fastnade nog ingenstans menar jag. Idag fick Sune inviga sin nya, fina Hurttaväst. Så ingen galning på elverket kör över honom.

Jag har unnat mig lyxen att morgonduscha, nu när jag inte behöver rasta hund varannan timme hela dagen lång. Jag tror inte att det är meningen att människan ska duscha på vintern. Man blir iskall när man stiger ur, man blir blöt, håret vill aldrig torka. Usch och fy, tacka vet jag raggardusch.

1 kommentar:

Nathalie och Ayax sa...

Jättefin reflexväst! Hoppas det går bra för lilla Sune idag!