torsdag, december 02, 2010

Slarver

Tur att inte Mattias läser min blogg. För om han hade gjort det och läste det här inlägget skulle han nog få spader. Idag tappade jag nämligen min bilnyckel... Tilläggas bör väl att jag hade varit så smart och låst in mina lägenhetsnycklar i bilen (för att jag inte skulle tappa bort dom). En till liten parantes är att jag bara har en nyckel till bilen. Så ja, en smula panik fick jag väl ska jag erkänna. Jag sprang fram och tillbaka mellan skolan och Sofias lägenhet flera gånger innan jag kom på den smarta idén att fråga hos vaktmästaren i Sofias hus. Mycket riktigt, någon vänlig själ hade lämnat in nyckeln efter att ha hittat den i entrén.
"Hej, ursäkta att jag stör, men jag har råkat tappa min bilnyckel..."
"En OPEL va!?" och ett menande flin.
Nåja. Det får jag väl bjuda på antar jag.

Det är väldigt vackert ute. Det är tråkigt att Sune är för liten för att följa med på långpromenad och njuta av allt det vackra. Men imorgon ska vi ut och springa en massa i kohagen vid Golfbanan. Det blir härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder! Tur att nyckeln kom fram :D