onsdag, december 30, 2009

Nyårsmål och planer


Jag har aldrig varit mycket för nyårslöften.
Mål däremot är aldrig fel.

Här kommer lite mål som jag har för mig och Goliat inför år 2010.


För Goliat:
LPI
Första pris i LK2
Starta öppen klass viltspår
Träna mer upplet med fler skick och mer intensivt sök
Fortsätta med intränandet av spårapporter
Göra mentalbeskrivning
Ställa ut några gånger och få ett certifikat
(Larv, Askersund och Borås för er med kooiker som vill joina)
kanske åka till Holland och ställa ut i november på den årliga hollänska kooikerspecialen (om rabiesvaccineringen går som den ska)


För mig:
ta körkort
Klara av termin 4 och 5 av sjuksköterskeutbildningen utan större missöden (jag tar examen 2011! Tänk va!?)
Våga sommarjobba på sjukhus istället för ålderdomshem


Planerna för 2010 är annars att eventuellt flytta till Herrljunga i juni. Förhoppningsvis kommer jag också att få gå M1, M2 och kanske även instruktörsutbildning till hösten? Hoppas att Herrljunga BK vill satsa på mej, jag vill absolut bli allmänlydnadsinstruktör!

Nu i januari åker jag och Mattias i alla fall till Dublin över en helg och jag hoppas också att jag ska hinna göra en liten tripp till Paris så snart min vän Gina har hunnit installera sej där (hon flyttar dit för att läsa franska ett halvår och då måste man så klart passa på att hälsa på!)

Annars kommer nog mitt år vara fyllt av hundrelaterade aktiviteter, i vanlig ordning, men jag ska också försöka vårda mina "övriga relationer", som inte har med hundklubben att göra. Jag har varit dålig på det i år, men jag ska bli bättre.

Hoppas ni inte sätter upp för orealistiska löften eller mål med erat 2010.
Och att ni får en riktigt trevlig nyårsafton!

Gott nytt år!
Hälsningar Cecilia och Goliat

8 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som sunda målsättningar! :)

Min målsättning bör väl bli att få ordning på torpet, samt att kanske kliva under hcp 10 i golf om jag nu får tid att spela....

Cecilia sa...

Det låter också som sunda målsättningar! Det där med att gå ner tio kilo, sluta röka/dricka/äta godis, bli en bättre människa kan vi ju överlåta till dom där orealistiska stackarna som fortfarande tror att man klarar att hålla såna löften längre än två veckor ;) (men det där med godislöfte borde jag verkligen ta tag i, idag har jag tryckt i mej en hel påse juleskum.. jag rapar juleskum här!!)

Sofia sa...

hehehe jag ska faktiskt börja året med en detox...och avgifta mig lite från sockersuget. Men sen kommer jag inte att vara nån absolutist för det...jag gillar att unna mig=)Gott Nytt år=)

Susanne o Collin sa...

Åh.åhh.... nu känner jag att latmasken i mig fick sig en spark ha..ha... Kanske dags att fundera lite över några mål för 2010. Hoppas du når dina mål (eller ialla fall vissa av dem) och ett riktigt Gott Nytt År till er!!!
Susanne o Collin

Mona sa...

Vis av erfarenheter blir det inga löften, men visst borde jag utnyttja gymmet mer.
Och sluta äta godis.
Och låta bli kakorna
Och .......
Ha en riktigt fin nyårsafton alla med härlig mat och trevligt sällskap!

Anonym sa...

Vilka mål har du uppnått då?

Cecilia sa...

Hittills för Goliats del har han blivit svensk utställningschampion och fått titeln LPI! Vi har även tränat in spårpinnsmarkeringar så att vi snart är startklara för appellen.

För min del är körkortet avklarat och termin 4 av sjuksköterskestudierna med :)
Så jag har betat av ganska många av målen och jag har ändå några månader kvar :)

Cecilia sa...

Åh, glömde bort! Goliat är mentalbeskriven och jag är anmäld till M1 och M2-utbildning i september också :)