tisdag, december 28, 2010

Köksliga äventyr

Imorse tog sig hundarna friheter må ni tro. Genom att husera hej vilt i kökssoffan! VA FALS!!
Jag tyckte ändå dom var så söta så jag var tvungen att fotografera dom lite innan jag chasade ner dom.

Vi har även hunnit med att åka ut en sväng till brukshundsklubben för en promenad i skogen och lite träning på plogad parkering. Sune inte fullt så hysteriskt skällande i bilen och Goliat på tårna och med ett "VAD SKA VI GÖRA NU"skall. Mycket trevlig stund, trots stelfrusna fingrar.

Goliat fick träna fotgående och inkallning med ställande. Något seg på första sträckan innan ställandet, så vi körde vanliga inkallningar tills farten var som vanligt igen.

Sune fick träna förbud, vilket inte gick alls bra. Jag använde Goliats pipleksak som "förbjuden frukt", vilket ju var alldeles för frestande för en liten Sune som blev helt till sig i trasorna och inte alls speciellt intresserad av att kampa med en fånig gammal handske. "MEN MATTE, DET LIGGER EN PIP DÄRBORTA!?".
Nåja. Jag fick honom i alla fall att fokusera på mig och handsken och gav honom sedan varsågod att ta pipen som han sedan fick byta mot godis. Vi måste ju träna inför valpkursen så vi är bäst i klassen.

4 kommentarer:

Nathalie och Ayax sa...

Tror absolut ni kommer bli bäst på valpkursen! :P Av min erfarenhet är det inte så många på valpkursen som faktiskt brukar göra så mycket mer än vad man gör på kursen. typ, förbereda sig, vad är det??? Men beror väl lite på var man går också. Ayax var iaf mil före alla andra, och det är inte ens ett skämt. På första gången på valp 2an gick Ayax med kontakt hela vägen runt alla människor i ringen, och resten frågade "vad är kontakt?". Hmm, jaa, den kursen var givande...

Susanne o Collin sa...

Klart ni är bäst :-)) Jag har tyvärr problem att komma in på blogspot, förmodligen något med min dator för jag har flera länkar till blogspot som jag har svårt att få till att fungera. Jag kommer in men har sedan problem att bläddra nedåt. Det hoppar o far åt alla håll. Tråkigt då jag ser fram emot att läsa dina bloggar. Det är underhållning på hög nivå :-). Nu har jag ialla fall lyckats komma hit så nu är det bäst att passa på att skriva lite så länge det funkar. Du är så duktig med dina hundar och vilka framsteg Sune gör! Han har blivit stor "den lille". Goliat är som vanligt lika vacker och han ser så förståndig ut på något sätt. Precis så som en storebror ska :-) Nu vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt år!!! Så ser jag fram emot fler underhållande bloggar nästa år.

Mona sa...

Ser fram emot söndag och få träffa dig och "bäst i klassen-Sune"!

Cecilia sa...

Haha, härligt att du gör det Mona. Även om jag tvivlar på att han är bäst i klassen. Försökte mig på slalom mellan koner idag, vilket resulterade i att Sune slet sig, tog en kon och körde femton ärevarv runt parkeringen med konen i munnen och kopplet flängandes efter sig ;) Inget MVG på den lydnaden än inte...