lördag, juli 31, 2010

Nya vyer

Lånad bild

Jag upptäckte Herrljunga idag. Goliat ville nämligen hitta på nånting (ja, han sa det) och jag kände för att se nåt nytt. Så jag beslutade mig för att utforska Herrljungas elljusspår. Men vilket elljusspår sen! Varför har jag inte kommit på tanken att gå där förut? Supermjuk väg, otroligt kuperad terräng (så det blir nog lite träningsvärk i benen imorgon) och inte en käft ute. Rundan tog lite över en timme och det är ganska lagom för en långpromenad i mitt och Goliats tillstånd (som råkar vara en ganska usel kondition).

Nu har jag fått lite blodad tand så imorgon tänker jag ta den lille röde och bege mig till Mörlanda. Där har dom nämligen också ett motionsspår, slingor som är utmarkerade så man inte går vilse, och jag tyckte detta var ju himla kul.

Idag gjorde jag några trötta-ut-Goliat-övningar. Jag satte honom och sa till honom att stanna medan jag själv gick i förväg upp för alla branta backar som fanns. När jag var utom synhåll ropade jag på honom och guuuud så han sprang! Han verkade tycka det var helkul, för efter varje belöning när jag sa att det var slut så fick han tokspel och sprang femton vändor runt mig i lingonriset med tungan hängande och med ett galet flås.
Rapport hade kanske inte varit så dumt för honom?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Eljusspår är trevliga om man slipper alla andra galningar som går med lösa hundar...men är de så långa spår orkar inte så många slapphundägare gå runt så då kankse man slipper...hehehehe usch vad hemskt det lät då=)

Sofia sa...

förresten, jag har en liten fråga. När jag gjorde om designen på min blogg råkade jag ta bort gadgeten som där html koden för google analytics låg så nu ken jag inte se nån statistik för min blogg...hur får jag tillbaka den...hrrrm hrrm man är ju ingen datanörd direkt=(